Badringar = värsta lottovinsten!

Moooaaaahhaaaaahaaaa...nu har jag gjort nåt omöjligt igen!

Fram tills idag har jag inte kunnat åka till stranden själv med barnen för att jag inte har hittat lösningen på hur det skall gå till. Till stranden kommer jag, inga problem, men hur badar man ensam med två barn som inte kan simma och varav den ena inte kan gå själv? Kan inte gärna ha ett barn under varje arm i vattnet. Blir lite jobbigt när jag måste välja vem jag skall rädda om det skiter sig, alltså har jag låtit bli och fnulat på hur jag skall lösa det.

Idag kom jag på det!

Två badringar som är som små båtar kan man säga. I varje badring finns ett par "byxor" som gör att man inte kan åka rakt igenom. En unge i varje, så var saken löst. Mika fick gå själv med sin badring på sig. Jag hade Neo på armen och en badring i handen. Ner med ringen i vattnet. Pytsa i Neo i den. Lyfta i Mika med sin ring runt magen. Voila! Hela familjen badar - och det helt utan att vi behövde hjälp!

Plötsligen kan också vi åka och bada som vilken familj som helst. Det var två glada barn som flöt omkring bekymmerslöst i poolen, med en triumferande morsa guppandes bredvid. Ha - ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid!



Man kan tycka att det är en lite bisak, men för oss har det varit en stor grej i och med att vi inte har någon uteplats där jag kan ha en liten uppblåsbar pool för barnen att svalka sig i vackra sommardagar. Bor man högst upp i en lägenhet blir det därför väldigt värdefullt att kunna åka och bada. Hittills har vi inte kunnat det utan att någon åker med oss. Att vara tvungen att säga till barnen att vi inte kan åka och bada just idag fast att det är 30 grader varmt känns grymt.


Men nu har vi alltså vunnit ett stycke frihet till tack vare två brillianta badringar! Nu kan vi också åka och bada. Sommarlov på riktigt. Det är som värsta lottovinsten!

Säljs på ToysRus om någon är sugen. Finns säkert på Babyland eller liknande också.

Kommentarer
Postat av: Grävling

Hej. Jag är någon som inte känner dig men har läst i din blogg ibland på senaste tiden. Jag tänkte härmed bara säga att jag blir så glad av det här inlägget så jag har läst det flera gånger nu.



Förresten känner jag en som hade en uppblåsbar pool på balkongen, så den möjligheten kanske också finns, liksom som komplement till den där riktiga poolen som går att bada i nu.

2011-07-10 @ 15:32:26
URL: http://anteckningar.nattknytt.net
Postat av: Mie själv

Grävling - tack, vad kul att vi kan glädja inte bara oss själva! Visst kan man ha en liten pool på balkongen, det är bara det att grannarna inte blir så glada när jag skall tömma ut vattnet från tredje våningen...=)). Men nu behöver vi alltså inte tänka på det längre.

2011-07-10 @ 20:24:29
Postat av: Ida Andersen

Älskar de där ringarna :)

2011-07-11 @ 22:19:04
URL: http://praecox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0