Alla sätt är bra utom de dåliga!

Neo är lite snorig. Inte sjuk, men snorig. Här har vi en sak till som verkar påverkas av frånvaron av botox. Inte så att han blir snorigare bara för att han inte har botox i kroppen, nej...utan det är det här med att fräsa. Det blir svårare. 

Har inte tänkt på det tidigare men idag skulle han fräsa och lyckades bara pysa lite halvdant med näsan. Så kan man ju inte ha det tänkte jag och funderade på hur jag skulle få honom att fräsa till ordentligt. Det som behövs är ju att han kan ta i och pressa ut luft lite snärtigt. När han gör det sticker benen iväg och om han suttit på golvet i en sådan situation hade han farit i backen med en smäll. Dessutom verkar det som att han inte kan ta i så nu, när han är så spänd i hela kroppen. Nu satt han i mitt knä och slapp dratta i backen.

Funderade på att killa honom i näsan så att han nös ut allting. Men det blir lite jobbigt i längden det också. Dessutom fnissar han bara så att snoret sprider sig över ansiktet. Förutom att jag inte kan killa honom i näsan samtidigt som jag håller snytpappret där. Men så kom jag på det! Heimlich!

Jag lade ena armen runt bröstet på honom, straxt under revbenen. Med den andra handen laddade jag ett papper som jag höll om hans snoriga lilla näsa. FRÄS! beordrade jag honom. Och han fräste. Och jag tryckte till lite lagom hårt.

Tjopp, så tömde jag hela ungen på snor! Extremt effektivt. Dessutom var det tydligen extremt roligt för han höll på att skratta ihjäl sig. Hela laddningen hamnade dessutom i pappret.

HA...alla sätt är bra utom de dåliga!

Kommentarer
Postat av: Marie - Från en prematurmammas hjärta -

sanning de!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0