En jäkla otur när de tänker!

Ibland kliar jag mig i huvudet när jag ser hur kommunen tänkt, eller snarare inte tänkt. Ta det här med handikapparkeringsplatser (stavas det så?). Om man behöver använda en sådan har man, förutom ett tillstånd, förmodligen en orsak till att man behöver parkera nära någonting. Och förmodligen också ett hjälpmedel man behöver använda.

Ofta är detta hjälpmedel en rullstol, eller kanske en rollator. Dessa två prylar är det väldigt svårt att hoppa med, men det är tydligen det man förväntas göra många gånger. Varför? Jo, väldigt ofta är det grymt höga trottoarkanter kring de här parkeringsplatserna. Hur har kommunen tänkt att man skall komma över dessa med rullstolar (i vårt fall en permobil) eller rollator?

Kolla in det här!



Det är inte ens en normalhög trottoarkant här, utan en som går en bra bit över mina anklar! Säg mig, kära kommun, hur skall vi komma upp på trottoaren med en permobil? Det går inte att hoppa med 80 kg elrullstol. Har svårt att se att någon med rollator skulle kunna utföra det konststycket heller faktiskt.

I det här fallet fick jag istället köra runt Wall-E ut i körbanan, iväg till närmaste övergångsställe (ca 30 meter) och sedan upp på trottoaren och tillbaka till bilen. Sedan kunde jag ta ut Neo och sätta honom i rullen. Förutom att det är jäkligt meckigt hinner Neo bli rädd att jag försvinner ur hans synhåll och därmed börjar han gråta.

Ett litet "jävla förbannade trottoarkantsjävel" hann undslippa mina läppar kan jag meddela....

Jag vill inte säga att de är dumma i huvudet, men de har en jäkla otur när de tänker!


Kommentarer
Postat av: madlar

Förvånad? ....näääää.....

2011-11-22 @ 20:54:53
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0