Gör den förbannade studien då!

Äntligen har Neo fått botoxtid. Inte en sekund för tidigt.

Fick en fråga om elektrodressen. Ni vet den som Inerventions tagit fram. Alltså, jag måste säga att de är lite mer stressade och affärsintresserade än smarta. Varför? Jo, de har inte gjort studier på att den fungerar och det är A och O när det handlar om hjälpmedel. De säger att de gjort studier men det har de alltså inte - vilket är jäkligt klantigt om ni frågar mig.

Här har de kanske värsta grejen som skulle kunna hjälpa så himla många. De skulle kunna tjäna massor på att få den förskriven som hjälpmedel OM de hade genomförda studier. Det gör mig lite förbannad, att de har så jäkla bråttom att de vill kringgå den regeln, vilket gör att vanliga människor inte har råd med den. Den kostar nätta 20 000 kronor minst. Inte heller är det en dress ännu, utan vanliga elektroder man fäster på huden som stimulerar med impulser på utvalda ställen. Det kan man fixa med en vanlig TENS appararat och DEN kan man få förskriven...

Jag säger inte att den inte fungerar, men de borde backa och inte bränna sina skepp inom de olika landstingen genom att inte gå den gänse vägen. Det hela kommer att sluta med att den inte blir tillgänglig av ren och skär jäkla princip. Vem vinner på det? Ingen.

Ni som vill säga emot mig och påvisa studier är hjärtligt välkomna att ta fram bevisen för dessa. Jag har nämligen försökt att föra diskussioner med vårt HAB center om att få dräkten förskriven och de kan inte göra någonting, för att det finns inga studier! De har händerna bakbundna och vi kan bara titta på. Fan, nu blev jag arg igen!

Snälla rara inverventions. OM ni nu har värsta affärsidén som är ett revolutionerande hjälpmedel...sätt er då ned och ta reda på hur ni kan göra detta tillgänligt. Just det - ni måste göra studier som bevisar era resultat. Studier som gäller i den bransch ni avser verka. Utan dem kommer ni aldrig att bli tillgängliga för dem som behöver er. Dvs oss bland annat. Om ni inte gör studier börjar även jag ifrågasätta era bakomliggande drivkrafter. Är de kanske så att den inte alls funkar och att det bara är lurendrejeri? Varför vågar ni inte utsätta det hela för ingående granskning? Varför i hela världen har ni INTE gjort den här studien? Vågar ni inte? Visste ni inte att man måste gå den vägen? Har ni inte råd? Misstänker ni att det skulle skita sig? Vad är problemet?

Ingen skulle bli gladare än jag om det visade sig vara Guds gåva till CP skadade - så gör den förbannade studien då!!!

I övrigt tror jag att den skulle funka. Jag vill iallafall tro att den funkar, men jag har ingen möjlighet att testa. Tyvärr...nu skall jag sätta mig ner och andas djupt. Ett, två, ett, två. Så ja, lugn och fin.

Kommentarer
Postat av: Ida

Är så ledsamt att alla inte har möjlighet. Vi väntade in försäkringspengarna till F. Utan det hade vi inte haft så stor chans. Hade förvisso några nära o kära som ville lägga en slant, så hade kanske gått till slut. Åhh, frustrerande.

Söka bidrag, går det?

KrAM

2012-05-30 @ 21:35:53
URL: http://www.praecox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0