Centralen SUGER!!!

Mellan varven testar vi lite gränser. Idag var en sådan dag. Det sägs att Stockholms lokaltrafik är handikappanpassad - alltså skulle vi testa det. Att vi inte kan åka buss med elrullen, det vet vi redan, men tunnelbana borde funka. Jag menar det finns ju hissar och perrongen är i nivå med vagnarna.

Vi promenerade iväg till T-banan. Jodå, hiss fanns. Upp på perrongen. Se där, där kommer tåget. Japp, det var inga som helst problem att rulla på T-banevagnen. Tuff tuff in till Centralen. Ett besök på McDonalds stod på menyn. Ett litet äventyr...

...som tog slut just på Centralen. Samtliga hissar var avstängda! Har ni testat att åka rulltrappa med elrullstol? Nej, tänkte väl det. Inte vi heller. Jag var så jäkla förbannad. Hur ända in i helsike kan de ha samtliga hissar avstängda och samtidigt kalla sig handikappanpassade? Hade jag haft en representant för Centralen framför näsan hade han eller hon fått lite extra information från en fly förbannad morsa med ett barn i rullstol. Vi kunde helt enkelt inte ta oss ut från perrongen. Så jäkla dåligt! 

Istället tog vi tunnelbanan till en helt annan station där jag visste att det fanns hiss. Som tur var funkade den och vi fick vårt besök på McDonalds. Men jag är bra sugen på att ta någon i kragen - frågan är vem?

Centralen SUGER!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0