I like IKEA!

Har klurat ett tag på hur jag skulle få till det här med skrivbord i ungarnas rum. Det är vansinnigt litet och jag behöver nåt långt och smalt. Har ni sett hur långa och smala skrivborden av idag är? De är typ 1,30 m x 0,6 m. Inte vidare smala och långa alls. Dessutom kommer det alltid en lådhurts med i nåt hörn också, och det vill jag undvika. Den tar plats nämligen och lådor är till för att klättras i om ni frågar Mika. Och inte kan Neo nå dem från där han sitter.

Men så kom jag på en, tycker jag själv, brilliant idé! Har ni sett IKEAs serie Malm? I den finns ett avlastningsbord som är menat att stå över en säng. Den möbeln är 1,9 m x 0,36 m. Ungefär precis exakt det jag behövde. Alltså for jag iväg och fixade en sådan och simsalabim....ungarna har ett perfekt skrivbord.

Som dessutom passar med höga stolen Neo kan sitta på. Även den från IKEA. Ingolf vit juniorstol. Den sitsen är så grund att passar hans rumpa exakt och ryggen lutar mot ryggstödet.

Kolla här får ni se. Tagen med mobilen så det är ju inget mästerverk men ändå...



Här når han allting och det är långt nog att ställa saker på som behöver vara där utan att belamra hela ytan.



Säga vad man vill om IKEA men jäklar vad prylar de har som man kan använda till mycket. I like IKEA!

Kommentarer
Postat av: Salua

Vilken bra idé Mie! Har haft exakt samma dilemma här! Köpte i nödfall ett mini lackbord, men det är inte bra, alldeles för litet och också för brett/djupt i Leos o Annis lilla rum! Tack för tipset! :-)

2012-01-11 @ 11:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0