Eller kanske både och...

Alltså, jag vet inte om jag skall bli arg eller om jag skall bli bara vanligt orolig.
 
En tid nu har det varit svårt att liksom slå på bromsen på den manuella rullstolen. Ena däcket har på något sätt varit lite längre fram än det andra. Handlar om milimetrar men ändå. Tänkte att den kanske blivit hårt pumpad och att det skillde lite mellan däcken.
 
Så här om dagen slutade dubbelkommandot att fungera. Han har ju två rull-ringar på ena däcket, varav den yttre styr däcket på andra sidan rullen. Detta för att han är enarmad när det kommer till att putta rullstolshjul. Plötsligt snurrade bara den yttre ringen utan effekt på motsatt hjul. Fri spinn. Efter lite trixande och fixande visade det sig att alla 4 skruvar i navet har blivit utskruvade!
 
Hur stor är sannolikheten att alla fyra skruvar skakar loss samtidigt? Precis. Hel obefintlig. Alltså har någon roat sig med att med flit skruva ut alla skruvar i navet. Som tur är föll inte däcket av, utan först slutade dubbelkommanot att funka. Och det är nu jag inte vet om jag skall bli in i helsike arg, eller bara vanligt orolig?
 
Arg för att någon, som jag förresten skulle kunna tänka mig att klappa lite hårt på, med berått mod skruvat ur skruvarna i navet, som alla vet är själva kärnan i hjulet. Vad ville man åstadkomma? Att han föll? Att rullen gick sönder? Att skrämmas? Göra ett roligt bus och totalt sakna insikten i vad som kunde ha hänt?
 
Elle skall jag bli vanligt orolig för att denna person, som jag vill klappa hårt på, rör sig i sonens omgivning och har för avsikt att testa fler roliga trick bara för att man kan? För att visa makt eller vinna populärpoäng för påhittigaste ungen i skolan. Eller ännuvärre, vuxen...
 
Jag har mailat skolan och där är vi nu. Helst av allt vill jag fara dit och morra högt samtidigt som jag visar glödande ögon, gröna fjäll och huggtänder. Lite fradga skulle kunna tänkas också. Mest för att visa omgivningen att jag har noterat händelsen och OM någon nu kommer på den befängda tanken att göra det igen måste de passera mig först och det torde avskräcka de flesta i det läget.
 
Men nu mailade jag alltså och rullen måste få förvaras annanstans uppenbarligen, så att det inte händer igen. Det är kontentan av det hela. Jag ville ha svaret:
 
-"Vad i helvete säger du?! Har någon skruvat på rullen? Det är HELT oacceptabelt och vi ser mycket alvarligt på detta!"
 
Istället blev det:
 
-"Skönt att det inte hände någonting. Vi vill absolut göra vad vi kan för att det inte skall hända igen".
 
Så vad gör jag nu? Skall jag bli riktigt arg eller skall jag vara vanligt orolig? Eller kanske både och...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0