Operation Barrletning

Jag har idag för första gången sett min son gå själv, utan att jag höll i honom!!! Knappt jag faktiskt fattade vad det var jag såg.
 
Nej, han gick inte rakt upp och ned på golvet utan något stöd, utan han gick mellan två ledstänger, en så kallad barr. Men ändå.
 
-"Mamma, håll i mig!"
 
-"Jag håller dig i luvan här bak" svarade jag och gick bakom med ett pekfinger i luvan.
 
Sedan stannade jag och han hasplade iväg själv utan att han märkte att jag stod still. Han hade fullt upp med att glo i spegeln på hur det såg ut när han var ute och gick. Tillsist upptäckte han att jag inte höll i och då blev det lite ostadigare direkt. Men när han förstod att jag inte hållit i honom de senaste metrarna gick han med på att jag gick till den andra änden och så fick han gå till mig i stället.
 
Tre varv gick han i barren. Fattar ni? För att vara en liten kille som inte kan gick han väldigt långt. För mig är det iallafall ett mirakel. Känslan av att se honom göra det själv fick mig att förstå på riktigt att om han bara får göra det där som träning lite mer intensivt, så kommer han garanterat att ha någon variant av självständig gång i framtiden. Ett stort lugn lade sig som bommull om mammahjärtat!
 
Nu måste jag bara ta reda på var jag kan få tag i en barr där han kan träna dagligen, eller iallafall så ofta det bara går. Om nu ungen kan lära sig gå genom att träna i en barr - då skall här fixas en barr!
 
Operation barrletning har startat!
 

Kommentarer
Postat av: Läsare

http://www.sportime.se/ Kolla under "Gymnastik" på denna hemsida. Finns många olika varianter där. Men de kostar ju en del :-(

2012-11-09 @ 19:37:24
Postat av: Jenny Alexandersson

Googlade lite.. och oj så dyra! Även om 20.000kr inte är nåt alls när det handlar om att ens älskade unge kan lära sig att gå är kanske inte 20.000 något man sådär generellt har över på kontot varje månad..
Borde det inte gå att bygga en sån själv? Eller kanske inte "själv".. men någon som kan såntdär med att bygga och som dessutom har ett hjärta.. och som kanske kan tänka sig att göra det för i stort sett bara materialkostnaden..
Mina barns gudfar har ett hjärta OCH en smedfirma! Säg till om jag ska kolla med honom!

Svar: Tack snälla för erbjudandet! Dock tror jag att vi löser det på nåt finurligt sätt utan att engagera halva riket. Har en snickare undangömd i släkten så när jag har kommit på VAR den skall byggas så ringer jag honom. Gulligt att du vill hjälpa till! Tack.
Mie

2012-11-12 @ 20:24:46
Postat av: Madde

Vilken härlig känsla för er båda!

2012-11-14 @ 10:56:49
Postat av: Maria

I vissa landsting kan man få barr som hjälpmedel, värt att kolla upp.

Svar: Jag har frågat och det funkar inte här. Hade det gjort det hade jag haft en i vardagsrummet redan. :) Men istället åker han in till HAB nu några gånger för att gåträna där.
Mie

2012-11-28 @ 09:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0