Herre Gud, så fel de hade!

Var på badrummet med Neo och frågade vilken bok han skulle vilja ha i julklapp, om han nu skulle få det.

-"En bok om rymden vore trevligt" svarar han utan tvekan

-"Rymden?" undrar jag fånigt, förvånad över svaret

-"Ja, eller naturen typ...faktaböcker du vet"

-"Faktaböcker?"

Jag låter som en papegoja och sen börjar jag skratta och gråta samtidigt.

-"Vad är det med dig?" undrar han

-"Jo, när du föddes fick jag veta att du inte skulle kunna någonting och här sitter du och önskar dig faktaböcker om rymden!"

-"Men mamma, jag kan mer än så. Kan du berätta om allt jag inte skulle kunna?"

-"Absolut, men det blir en annan dag."

Herre Gud, så fel de hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0