Finns det ingen spray mot det?

Nu har vi uppladdning igen - inför Botox på fredag. Det är verkligen dags. Han är som en liten pinne, sonen.

Men han är lite delad. Han mår bättre av behandlingen och vill gärna ha alla fördelar. Nu är det dock inte sövningen som är problemet den här gången. Nej, han vill inte att de ska tejpa fast infarten när han sover med (som han säger) 10 000 plåster! Lätt fixat... Jag har lovat honom att de inte ens kommer att använda 10 plåster.

Det är inte själva plåstret han inte gillar, utan att man måste ta bort dem. Det är inte skönt. Han är lite lurvig på armarna, pyret. Men den här gången ska jag testa en spray jag fick av en granne. Hon säger att den är överlägsen alla plåsterborttagare hittills. På fredag sker provet. Det är säkert.

Nåt annat som är säkert är att jag kommer att gråta - som vanligt! Finns det ingen spray mot det?


Kommentarer
Postat av: Lena

När min dotter får botox får hon något som de kallar för lättsövning - hon får ett nässprej och så får hon andas i en mask och detta gör att hon sover. Inga nålar eller plåster behövs! Alltihop görs på smärtmottagningen

Svar: Vi söver med gas, eftersom han är så attans rädd för nålar. Han är bortom rädd, om vi säger så. Infarten sätter de när han sover, om ifall att de skulle behöva ge honom någon sorts medicin intravenöst i samband med ingreppet. Vi har testat nässpray, men hans panik för nålar (vilket används vid behandlingen) gör att kroppen inte är mottaglig. Vi måste söva. Tack för tipsen, dock, men vi har redan testat. Det enda som funkar är "godnatt" med narkos :)
Mie

2013-01-31 @ 13:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0