Hur kunde jag fråga nåt så korkat?

Satt och pratade med Mika lite om dagis. Frågade vilka barn som går på vilka avdelningar.

-"Längst bort går de små barnen. Där jag går är vi lite större och längst bort går de vuxna barnen".

-"Men hur gamla är de små barnen då?" frågar jag i hopp om att hon ska reda ut det där med de vuxna barnen.

-"De är inga år alls, vi är typ 5 och därborta är de 21!"

-"Va, 21?" undrar jag och får knasiga bilder i huvudet.

Hon lägger huvudet på sned med en min som tydligt visar att hon tycker att jag är helt pantad

-"Ja, alla långa fröknar går där borta ju!"

Självklart! Fröknarna går också på dagis. De är ju där hela dagarna. Vem jobbar på dagis liksom? Största storebror Kim är 21 och stor men ändå mitt barn. Alltså är fröknarna också barn och de allra längsta jobbar faktiskt på avdelningen längst bort - alltså är de 21! Klart som korvspad. Hur kunde jag fråga nåt så korkat....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0