-Kom igen då, mamma!

Vi måste träna mer! Allt hänger på träningen. Ingen träning - inga resultat. Idag tog vi tag i saken igen och hämtade fram Broncon. Jag trodde att han skulle protestera, för den är knasig den här prylen, men han sa just ingenting. Ingenting = bra. Jag tryckte ner honom i Broncon och han säger

-"Kom igen då, mamma!"

OK, kom igen! Nu kör vi....

Ner för rampen. Det gick bra. In på stigen mellan husen...gick ännu bättre. Tänkte att om jag släpper skall vi se hur det går. Det gick alldeles utmärkt - förutom att själva plattorna på gången ligger snett så jag fick hjälpa honom att hålla riktningen, men annars fixade han det själv!!!

Det är sådana här gånger, när den envisa lilla sparven visar sitt  " kom-igen-då-mamma" humör, som jag är övertygad om att han kommer att gå en dag. Av ren envishet och järnvilja! Hade han idag haft muskler nog i armarna att hålla sig själv upprätt hade han med en rollator själv kunnat stolpa dessa steg utan min hjälp! Det är ett väldigt stort steg för oss...större än att ta ner månen. För att göra en jämförelse.

Så nu är frågan - skall vi träna gång eller armstyrka och benstyrka? Eller skall vi nöta på i Broncon så att han får muskler den vägen? Just det här att välja...det är så svårt. Vad exakt är det jag skall prioritera idag? För det är helt omöjligt att göra allting varje dag. Det orkar varken Neo eller vi. Hur vet jag att jag väljer rätt? Det kommer jag aldrig att få svar på.

Om jag hade haft hans sjukgymnast här att fråga hade det varit lättare. Hon kan hjälpa oss att prioritera. Fast jag tänker inte störa henne i sin semester på en vacker ö i Sverige. Hon kommer hem tids nog. Tills dess nöter vi på i Broncon helt enkelt.

Kom igen då, så kör vi.....

Kommentarer
Postat av: A

Ja du Mie, vad är rätt??? Det har jag undrat många gånger när det gäller Neo!Vänta du på att "hon" kommer tillbaka från ÖN så får du ditt svar...



Jag tror oxå att Neo en dag kommer kunna gå "på sitt sätt", du vet att jag tycker att boken "Grabben i kuvösen brevid" handlar om Neo och jag har verkligen ALL tro på honom!!!



Om en vecka börjar allvaret igen, OCH det känns så konstigt att jag inte ska ha hand om honom då, men han kommer få det såååå himlans bra med E, det är jag övertygad om.



Ses snart igen!



Kram

2009-08-02 @ 00:18:17
Postat av: marie

känner att träningen här hemma har kommit av sig lite faktiskt vet inte varför. måste ta tag i de nu igen!

2009-08-02 @ 10:17:14
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Mie

Marie - varför är det så svårt att vara diciplinerad? Det är ju egentligen bara att göra ett schema och sen köra efter det, men....det bara går inte! Ja ja, man är väl inte mer än människa.



A - det blir kalasbra med Emma. Får se vilka mål vi skall sätta för Stadshagen. Kanske mer fokus på gåträning, ståträning, sätta sig upp och armstyrka. Det kan han ju hålla på med en hel termin och då kanske det ger resultat. Vi får se. Jag väntar på min Karin....hon är bäst!

2009-08-02 @ 12:53:22
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0