Nycklar + Mika = sant!

Nu har jag äntligen kommit på vad Mika gillar! Det har varit lite svårt att se för hon vill ju alltid ha det Neo har och han gillar ju bara bilar. Står det en ensam bil mitt på golvet bryr sig inte Mika om den - tills Neo tar den. Då är den hyperintressant.

Hon gillar sina dockor, men inte sådär innerligt ni vet som man kan se hos vissa barn. Men nu vet jag alltså vad som attraherar den lilla damen - nycklar! Helst samlade i en knippe med en mumsig nyckelknippa, typ min egen med en liten rosa grisnalle på. Leksaksnycklar göre sig icke besvär! Det skall vara riktiga nycklar, så det så.



Just här matchar hennes galna röda blick klänningen. Den effekten beror på min kamera (de röda ögonen alltså). Det finns en funktion som reducerar röda ögon, men använder jag den tar kameran bilden långsammare och hon har hunnit dra. Alltså valde jag att strunta i om hon fick röda ögon - bara jag fick med hennes blick!

Det här är "det-bästa-jag-vet-blicken"! Gud vad skönt att jag hittade den - nu skall jag leta upp gamla nycklar och fixa en fin nyckelknippa till henne - en egen liten nalleknippa!

Kunde jag skulle jag ge henne det hon mest i hela världen vill ha för sig själv - just det....Neo. Men han är ju som bekant inte så intresserad! Fast han börjar resignera lite. Så här hittade jag dem idag - utan slagsmål som följd. Det går framåt för Mikisen och hennes kramstrategi!


Kommentarer
Postat av: Carro

Vilken söt bild, den sista!! Ja de andra är fina med men den sista är ju underbar...



Hoppas ni får en bra helg

2009-08-14 @ 16:17:01
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Kadri

nycklar gillar väl alla barn tror jag.

2009-08-14 @ 16:39:40
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Honungspojkens mamma

Hej Mika! Vilken effektiv kramstrategi du kör!

2009-08-15 @ 08:56:11
URL: http://www.honungspojken.blogspot.com
Postat av: Anna-Clara

Hejsan,



Hittade din blogg ikväll, en tjej som tipsade här: http://www.mama.nu/debatt/forum/view-message.xml?message_id=20329



Har lagt till din blogg bland mina favoriter och kommer att fortsätta läsa varje dag. Du är otroligt stark, jag har läst många inlägg nu & har både hunnit med att gråta och skratta.



Hoppas du fortsätter med bloggen länge!



Kramar, Anni

2009-08-16 @ 01:38:22
Postat av: Mie

Carro - visst är det en gullig bild. Ja, alltså - man ser ju inga ansikten direkt och rent tekniskt är den säkert en katastrof men det bryr jag mig inte om. Den säger 1000 ord och går rakt in i hjärtat. Lilla Mikisen.



Kadri - jag tror också att alla barn gillar nycklar, men en del ÄLSKAR nycklar! Jag tror att Mika är en sådan.



Honungsmamman - man kanske skulle testa den strategin själv? Vem vet - den kanske är framgångsrik även på vuxna? =))



Anni - välkommen! Vad roligt att du gillar vad du läser. Jag skriver bara rakt ur skallen utan att veta vad som kommer och om jag då kan beröra en annan människa, då blir jag smickrad. Tack. Kollade länken. Tror att jag rodnar lite! =)) Har tänkt att hålla på tills mina bokstäver tar slut - och det tror jag inte händer på ett tag iallafall.

2009-08-16 @ 22:21:15
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0