En sorts total utmattning...

Att jag aldrig lär mig. Hur många gånger har jag trott mig ha superkrafter? Ganska ofta, men nu orkar jag snart inte mer.

Idag började Neo på ett specialdagis dit han skall åka 2 dagar i veckan under hela höstterminen. Där skall han träna fokuserat på de mål vi satt upp för honom. Ena dagen i veckan kommer  hans resurs Emma att åka med honom och den andra dagen kommer jag att åka med honom....och det är här jag starkt ifrågasätter hur jag har tänkt.

Just idag åkte både jag och Emma dit i och med att det var första dagen. Eftersom jag inte kan göra av Mika någonstans var hon tvungen att följa med. Att ha en liten 1 åring krypandes över hela lokalen var ingen hit. Hon kröp på och över de andra barnen. De kan inte värja sig. All min uppmärksamhet gick åt till att passa henne. Som tur var var Emma med och gjorde alla övningar med Neo...men hur skall det gå till när jag skall åka med båda barnen själv?

Det finns inte en enda chans i hela världen att det kommer att funka! Hur jag skall lösa det vet jag inte. Om det innebär att Neo bara kommer att kunna vara där på torsdagar - ja, då får det bli så. Att följa med Neo dit och sedan inte kunna hjälpa honom är helt verkningslöst. Jag kommer heller inte att kunna lära mig hur det jag skall lära mig när jag är där. Mika kommer heller inte att få en fungerande dag! Helt enkelt blir det bara kaos för oss alla 3.

Kanske innebär det att Neo måste lämna sin plats för att någon som kan komma båda dagarna skall få den - ja, då får det bli så också. Att lämna honom ensam där gör jag inte. Jag lämnar honom inte utan sin resurs på sitt vanliga dagis, varför skulle jag göra det här? Inte heller kommer jag kunna tillgodogöra mig informationen och handledningen som ges där om jag inte är där. Det är dessutom bara här vi får det här stödet den här terminen i och med att ordinarie sjukgymnast och arbetsterapeut etc utgår och "ersätts" av personalen på det här dagiset. Vanligtvis kommer de till dagis och informerar/stöttar/utbildar eller hem till oss.

Det var så dålig timing på den här dagisstarten. Nicke har varit bortrest i 3 dygn och jag har kört hela apparaten själv. Att åka till Stadshagen idag som grädde på moset gjorde att jag totalt klappade igenom! Jag är så fysiskt  o psykiskt trött att jag knappt fattar vad jag heter. En sorts total utmattning som ibland hinner ifatt mig...

Om den här dagen ändå bara ville ta slut!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Mie!

Hör av dig om du behöver hjälp med barnpassning.

Har som sagt en mycket empatisk chef.

Sköt om dig nu!!

2009-08-27 @ 21:43:14
Postat av: Madeleine Larsson

Nej, tror inte du tänkt förutom att du har ett ok av "mammaduktig" hängande på axlarna ;) Kräv att resursen följer båda dagarna, om det inte är möjligt så prata med ansvarig på kommun. Jätte,jätteviktigt att Neo får sin träning kontinuerligt o ofta.

2009-08-28 @ 10:29:29
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Anette

Mie, låter som du behöver komma "ifrån" lite. Funkar det för Er? Fan vad svårt. Nicke måste ju arbeta, Neo sin träning och framför allt BARNENS MAMMA MÅSTE ORKA.

Styrkekramar

2009-08-28 @ 11:26:16
Postat av: Carola

Här kommer en stor styrkekram.

/Carola

2009-08-28 @ 12:46:48
Postat av: Therese

Tänker på er! Hoppas dagen idag har varit ofantligt mycket bättre.



Varför kan inte resursen vara med båda dagarna? Tycker inte att det borde vara föräldraansvar? Jag kan förstå om du gärna vill vara med, men att ta på sig mer än det finns någon möjlighet att ro iland är inte bra för någon. Men ett misstag som vi alla gör ibland...



Styrkekram!



Therese

2009-08-29 @ 14:04:45
URL: http://livetmedgrodan.blogspot.com
Postat av: Lena

Ja Mie, hör av dig om du behöver hjälp av Tina. Jag ÄR en empatisk chef! :)

2009-08-30 @ 07:12:11
Postat av: Mie

Hej ni alla stöttepelare. Tack för att ni finns! Just nu går jag i ultrarapid. Får se om jag hittar nästa växel eller om det ska bli lite soppatorsk innan.

2009-08-30 @ 23:56:53
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0