I Roslagens famn...

I Norrtälje, mitt ute i skogen på en gräsmatta i sommarkvällen - där fann Neo sin första kärlek - Veronica! Vi var och hälsade på ett par vänner där på deras landställe. Det visade sig att grannen till dem hade 2 barn. En pojke och en flicka, Peter och Veronica. Peter var 6 år och Veronica 10 år.

De lekte helt fantastiskt bra med Neo och det var liksom inget snack om att han satt i rullstol. Under kvällen provkörde de Wall-E och hade jättekul. När det var dags för glass på verandan i den fina roslagsnatten böjer sig Neo fram till Veronica som sitter brevid honom och säger

-"Veronica, jag älskar dig. Du är min flicka!"

Jag fylldes av en enorm stolthet - han är bara 3,5 år men besitter modet att luta sig fram mot flickan som just fått hans hjärta och tala om det!



Här sitter de alla 3 på gräsmattan och tar en liten paus i leken. Det värmer alla föräldrahjärtan när barnen träffar vänner - och för oss funkisföräldrar uppstår en bastuhetta! Det ger sådana förhoppningar inför framtiden - att han kommer att ha en massa vänner och få vara lika lycklig som vilken unge som helst.

Jag skall försöka bevara det här ögonblicket i mitt innersta - i finskåpet.

Kommentarer
Postat av: Carro

Gud så sött. En sån kommentar får ju vilken flicka som helst på fall =)

2009-08-08 @ 17:35:53
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Emilia

ÅHHH va söt han är <3

2009-08-08 @ 17:53:21
URL: http://emiliaaes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0