- Men jag får väl gul sås iallafall?

Imorgon är det en dag som Neo väntat på! Det är dagisdags igen. Iallafall trodde jag att han väntat på den dagen. 7 veckors sommarlov är tillända - snyft. Högtidligt talade jag om för honom att imorgon minsann - då skall han äntligen få gå till dagis. Han tittade skeptiskt på mig och sa

-"Inte idag, va?"

-"Nej, inte idag, imorgon"

-"Men, får jag riktig mat där då?"

-"Ja, alltså...vad menar du med riktig mat då?"

-"Grillmat!"

-"Njäö, de kommer nog inte att grilla på dagis tyvärr"

-"Men jag får väl gul sås iallafall?"

Gul sås är lika med beranaisesås! Tror inte att det är inskrivet i en enda meny på dagis faktiskt. Jag har iallafall hittills aldrig sett just bearnaisesås på matsedeln. Vet inte hur fiskbullar gör sig med det heller och det har jag sett ganska ofta. Nu gillar Neo fiskbullar - trots att han säger sig hata fisk! Bearnaisesås är ju inte vanligtvis vad barn väljer, men så är inte Neo vanlig heller. Han hatar korv - ingenting med korv går. Grönsaker däremot går jättebra - han älskar grönsaker! Helst med pestodressing.  Rårakor är också mums. Typisk barnmat, eller hur!?

Vi får se hur det går imorgon. Nu vet han iallafall att han förmodligen inte kommer att få bearnaisesås. Han såg lite sur ut. Just nu är han inne i en period när han äter väldigt dåligt - igen. Han har  nästan inte gått upp i vikt sedan januari! Jag kanske skulle skicka med en låda bearnaisesås till dagis....


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Fyll en Yougurtflaska med gul sås o säj till dagis att Neo absolut måste dricka den som kosttillskott? Kan kanske funka ;)

2009-08-19 @ 07:02:45
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Mie

Madeleine - gissa vad det var för mat idag! Jajamensan - fiskbullar. Han klämde i sig 7 eller 8 stycken utan gul sås, så det verkar funka. Skönt! Fast att han hatar fisk. Hemma öppnar han inte munnen för fiskbullar. Kanske skulle fråga om han får äta middag på dagis också! Dagis läser bloggen så jag är förmodligen avslöjad i samma ögonblick jag kommer med "kosttillskottet"...=))

2009-08-19 @ 18:39:51
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: marie

haha nej verkligen inget typisk barnmat men huvudsaken är att det är gott. Gud va fin han är på bilden<3

2009-08-19 @ 20:26:02
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Sandrah

gud vilken söt pojke du har :) dottern också såklart!

2009-08-26 @ 10:17:23
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0