Äntligen semester - tillsammans!

Första lediga semesterdagen...mmmm....äntligen lediga tillsammans. Får se vad vi skall hitta på under dessa semesterdagar. Lite Kålmården tänkte vi - redan bokat Vildmarkshotellet. Om vi kan få tag i hotellrum tänker vi ta en sväng till Astrid Lindgrens Värld också. Neo gillar ju att titta på saker och på Astrid Lindgrens Värld om något ställe finns det ju saker att titta på. Vem vet, han kanske till och med kan tänkas tycka om att se lite teater också?

Nu är det ju inte världslångt till något av dessa ställen, så man skulle ju kunna göra en dagsutflykt men....hittills har vi aldrig i världshistorien lyckats komma iväg i sådan tid att resa + besök i en park inryms på EN dag. Därför tänkte vi oss hotellövernattningar lite här och var. Dessutom är det lite mysigt att bo på hotell - tycker både vi och Neo. Ett äventyr bara det på något sätt.

Idag mjukstartade vi semestern lite med att bjuda hit Terapeuten och hennes familj på grillning. Så brukar våra sommrar se ut. Grilla och umgås. Fast förra sommaren var det si och så med det för då låg jag med näsan i vädret på grund av beordrat soffläge av läkarna för att jag var gravid och Mika hotade hoppa ut i förtid. Värsta sommaren hittills! Från v.16 - då jag blev sjukskriven - till v.37 låg jag på den förbannade soffan och glodde i taket. I 11 jäkla veckor....jag var ingen rolig människa då! Nicke höll dessutom på att renovera vårt hus som envisas med att mögla här och var. Min mamma var här och hjälpte oss med Neo och livet var allt annat än roligt - urk!!!

Därför har vi bestämt att den här sommaren, när jag INTE är gravid för en gångs skull, skall vi bara vara tillsammans och INTE göra en massa saker med huset. Det står kvar ett år till. Den här kvällen tillägnades Penfolds Bin 2 och Brolio - fina, goda, röda viner som ger en grillkväll en fin avrundning.

Till och med Terapeuten, som inte dricker vin för att hon ammar, verkar tycka att det var en toppenkväll! Det tycker jag också....


Kommentarer
Postat av: Lena

Ni tänker helt rätt när det gäller huset...det står kvar ett år till. Ta vara på ledigheten och "bara var" - DET är nog helt klart den bästa semestern! Och att ni får vara tillsammans...

2009-07-12 @ 09:25:06
Postat av: marie

härligt med semester! tony gick o fredags underbart:)

2009-07-12 @ 11:56:26
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0