Men - vi har ju en pool!!!

Neo har varit hemma med mig och Mika idag. Vill inte riskera en enda liten bacillusk nu när det är botoxdags. De tiderna växer nämligen inte på träd, så det gäller att hålla sig frisk när man väl får en. Så idag har vi haft det urmysigt i sommar värmen. Jag kom nämligen på att vi någonstans hade en liten barnpool. Den har vi använt när Neo var mindre, både sommar som vinter.

På vintern hade vi den inomhus som bollhav - väldigt bra balansträning att sitta bland bollar och kasta dem kors och tvärs! På sommaren fick den vara den pool den faktiskt var. Idag kom jag alltså på att den fanns någonstans och for ut i boden för att rota lite. Jodå - där var den!

Fram med den lilla byttan - ut med trädgårdsslangen och i med vatten! Fy tusan vad kallt det blev! Helt obadbart. Det blev till att koka vatten och fylla på. Tillsist, efter ca 14 liter kokande vatten blev det mysigt. På med solskyddsfaktor 30 - sprutt, sprutt - och sen plask ner i vattnet! Toppen!!!

Bland det första Mika gjorde var att dratta på näsan och suga in ett rejält tag vatten i densamma - det var väl så där kul. Sedan badade hon ankor genom att sitta utanför poolen och hänga över kanten istället! Det gick lika bra.



Tillsist blev hon så himla trött att jag gick och lade henne. Hon somnade ovanför kudden tror jag - klockan var 12 och hon hade iallafall hunnit få gröt. Nästa gång jag hörde nåt av henne var klockan 15.30! Det kostar krafter att bada ankor tydligen....

Neo satt i sin pool i säkert 1,5 timme innan han gick med på att äta lunch. Sen, efter lunchen somnade han till en bamsesaga. När han vaknade var det första han sa - bada mera! Så det gjorde vi!



Visste väl att det skulle vara mysigt med en egen pool - även om den var betydligt mycket mindre än den pool jag drömmer om! Tur var väl det kanske, för annars vet jag inte vart jag hade gjort av Mika. Går inte att hänga över kanten och bada ankor om man är 9 månader på en riktig pool....då hade hon fått vatten i mer än näsan kan jag garantera!


Kommentarer
Postat av: marie

ser riktigt härligt ut! skönt att svalka sig i denna värme!

2009-06-01 @ 22:00:38
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0