1 kanelbulle och 2 bananer....

Ungar är aldrig så jobbiga som när de inte vill sova fast de är helt slut! Fy tusan! Stod inne i en affär och skulle handla lite. Mika skriker som att jag fyllt vagnen med häftstift. Nu hade jag ju inte det utan ungen var bara helt hysteriskt trött.

Men Herre Gud, sov då! Det är fritt fram! Du har mysig filt, rumpan är torr, jag gungar vagnen, du ser mig (eller ser mig inte om så önskas), kort sagt - allt är upplagt för att kunna sova men icke! Här ska skrikas!!! Folk vänder sig om och tänker:

-"Kan hon inte få tyst på den där jäkla ungen!"....jag vet...jag tänker lika dant trots att vi har 6 barn....

Nä, kära medmänniskor. Jag kan inte få tyst på ungen! Härmed utlyses en tävling med fiiiiin och dyyyyr vinst till den som lyckas - nämligen en BÄBIS! Du vinner ungen helt enkelt! Vassego! Att jag inte kom på det i butiken? Då nöjde jag mig med att fråga han i kassan om jag kunde betala med en skrikande bäbis. Eller om han kunde tänka sig att ta henne om jag pröjsade lite extra. Han ville inte, så jag fick vackert tassa iväg med min gaphals!

Sen, halvvägs hem, somnade hon. Det var över 1,5 timme sedan. NU sover hon! NU, när hon står på farstukvisten och det inte är en kotte i närheten som ser hur snällt hon sover. Behöver jag säga att jag inte fick med mig hälften av det jag skulle handla. Närmare bestämt blev det 1 kanelbulle och 2 bananer! Bara det allra viktigaste som ni säkert förstår! Hjärnan slutar att funka när hon skriker i affärer! Eller när hon skriker alls....det bara är så.

Men nu när hon sover så återkallar jag tävlingen. Eller förresten - JAG vann ju för det var ju jag som lyckades få henne att somna. Hurra! Jag vann den högsta vinsten i hela universum - MIN dotter! Nu är hon rätt OK igen. Phu, vilken tur att det var jag som vann.....

Hoppsan - nu vaknade hon. Lite gladare den här gången- tack och lov!


Kommentarer
Postat av: marie

hehe du skriver så himla bra!

2009-05-04 @ 12:52:12
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag diggar din blogg - stenhårt! :-)

2009-05-04 @ 17:00:33
Postat av: Mie själv

Tackar tackar! Jag blir så glad i själen när jag hör sånt!

2009-05-04 @ 17:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0