Äntligen - Rödis....

Idag fick vi för oss att vi skulle fixa lite blommor till utsidan. Jag gillar blommor ute i rabatterna, men ni vet - jag är ju inte så bra på det där. Fast lite blommor till en blomlåda skulle jag väl lyckas hitta iallafall. Stora blomaffären ligger mitt i ett stort shoppingområde, där våra 2 mest besökta butiker finns - nämligen Babyland och ToysRus. Ingen sväng till det stället utan att man går in på någon av dem. Idag blev det ToysRus efter stora blombutiken, som förresten heter Plantagen.

Neo gillar ToysRus av förklarliga skäl! Han är så förälskad i bilar att en dröm för honom skulle kunna var att få sitta i butiken en hel dag och bara prova olika bilar...helst från just filmen "Bilar". För ca 6 månader sedan - undrar om det inte är mer förresten - så var vi på ToysRus och såg brandbilen "Rödis" från filmen Bilar. Neo blev genast förälskad i den och ville så gärna ha den, men det blev inte så den dagen. Sedan dess har han sparat varenda liten slant han har fått av oss i en liten röd låda - för att kunna köpa Rödis. Jag menar verkligen varenda slant! Så fort han har sett att vi har en krona eller nåt så vill han ha den och lägga i "Rödisburken". Sen en dag tänkte jag att NU är det dags att åka och köpa Rödis. Vi for iväg glada i hågen, MEN....detta eviga MEN...då hade den utgått ur sortimentet!

Jag hade verkligen inte hjärta att tala om att bilen han önskade sig över allt annat aldrig mer skulle finnas, så jag sa bara att den var slut just idag men att en annan dag skulle vi köpa den! I bakhuvudet hade jag att jag skulle kolla på Blocket och Tradera innan jag talade om att Rödis inte fanns längre....tror ni att jag hittade den? Icke! Tillsist tänkte jag att vi kör "oj, det har vi glömt" metoden...nångång måste väl ungen glömma att han önskar sig Rödis? Det verkade som att vi skulle få vänta tills han fyllde 18 eller nåt.

Så idag gick vi alltså in på ToysRus för att bara få titta på alla fina bilar medan Mika sov i vagnen - och idag vände vår tur! Där, på hyllan, stod han - RÖDIS - Neo blev så glad så glad. Inte en sekund gick till spillo. Den här gången la vi rabarber på Rödis direkt!

Välkommen hem till oss, Rödis. Du är efterlängtad!


Kommentarer
Postat av: marie

ååh var roligt att ni hittade den! då förstår jag att ni har en helt överlycklig kille där hemma:D

2009-05-10 @ 17:40:13
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0