Ha, där lurade vi dig!

Såg att i inlägget, där LillaP loggat ut, kan bilden kan misstolkas. Om någon nu trodde nåt annat så skall vi här klargöra att LillaP (med P direkt på Lilla - jag VET) är en liten pojke!

Men i genusdebattens hetta är det ju helt rätt att sätta på honom en rosa body! Mika brukar åka runt i Neos gamla kläder och se ut som en liten pojke. När vi gör det känns det som att vi är ute på "under cover"-uppdrag! Liksom att vi är ute och "luras" för att dölja prinsessan av någon anledning. Sådana tillfällen brukar uppvägas med att vi fullkomligt badar i rosa dagen efter istället.

Vet inte varför men det känns liksom lite busigt när jag går ut med henne och folk tror att det är en liten kille - som att vi samlar poäng för varje människa vi lurar. Henne kan jag gå ut med och låta folk tro att hon är en liten gosse, men jag skulle ju aldrig drömma om att gå ut med Neo och låta folk tro att han var en liten flicka. Ja, nu skulle det ju inte funka alls, eftersom han inte skulle gå med på det, men även när han var liten.

När någon frågade då om han var kille eller tjej så kunde jag känna att -"Men hallå, är ni helt blinda eller? Ser ni inte att det är en liten kille!!. Sen fick jag svara lite syrligt att "han är en pojke med mycket hår!". Men om någon tror att Mika är kille så tänker jag bara -"Ha, där lurade vi dig!". Skruvat - varför är det så? Varför får Mika vara kille men Neo fick inte vara flicka? Måste klura på det ett tag....OM det nu ens var så att han inte fick. Det kan ju bero på att efter 4:e barnet skiter man i vad folk tror och tycker att det är kul att man alltid kan lura någon...

Här är LillaP i vaket skick!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0