Inte bara titta på!

Den här dagen skall jag spara i en fin ask. Den här dagen är en milstolpe bland milstolpar! Den här dagen uppväger varenda tår vi fällt - bekräftar vartenda leende. Dagen Idag är ett av mina finaste minnen!

Neo har kunnat leka ute med andra barn! Han har TILLSAMMANS - som är det finaste ord han vet - med sina kompisar lekt på dagisgården när de cyklat och sprungit runt! Han har hunnit i samma takt. Han har varit först. Han har åkt upp och ner för backen. Han har inte behövt be om att bli körd hit eller dit. Andra barn har ropat efter honom och han har åkt dit själv!

Han har inte behövt titta på - han har kunnat VARA MED! Ser ni de vackra orden - HAN HAR KUNNAT VARA MED!!!! Inte behövt bara titta på....

En stor sten föll från mammahjärtat och en stor varm lycka tog dess plats! Äntligen, äntligen - KAN SJÄLV!!!

Helt trött av all ny erfarenhet somnade han som en sten i soffan...lilla gubben. Puss.


Kommentarer
Postat av: marie

men gud gumman helt roligt fantastikst! Det är verkligen ren lycka de. Gud såååå himla glad jag blir!!!!:D

2009-05-26 @ 17:40:23
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag blir så glad, för jag vill verkligen att Neo ska vara lycklig, han är min älskade pluttis och när han är glad så är jag glad!<3

2009-05-26 @ 19:53:51
URL: http://emiliaaes.blogg.se/
Postat av: A

Ja, lyckan man känner när man ser honom går inte att beskriva!

2009-05-26 @ 21:32:39
Postat av: Mie själv

Hej A - ja, och det var tur du berättade annars hade jag inte vetat! Min lilla skruttis - stor kille nu på riktigt. Han orkade inte så mycket mer idag för när vi kom hem hann vi bara gå på toa och sen loggade han ut! Sov i 2 timmar i soffan och sen blev han inte människa igen. Knasluvan, som inte vill sova på dagis!

2009-05-26 @ 21:52:04
Postat av: Jon

Blir inspirerad minst sagt. Men vet inte om vi törs släppa lös M i en elrulle ännu. Neo verkar ha full koll på sig på ett annat sätt än M som ger efter för humör och dessutom älskar krascher. Mormor ramlade av stolen och han kunde inte sluta skratta, men man kanske skulle prova någonstans där det är säkert för honom och oss...

2009-05-26 @ 22:27:15
URL: http://mijon.wordpress.com
Postat av: Mie själv

Jon - Hej Jon! Kul att du tittade in! Ja, man blir lätt inspirerad. Skulle själv kunna tänka mig en elrulle när jag ser Neo fräsa iväg! Det ser så obeskrivligt skönt ut - att bara dra från allt på nåt sätt. Ja, du fattar. Neo avskyr allt som låter "pang" och "krasch" så det hjälper ju till. Han är väldigt försiktig. Vet inte om han har mer koll än andra ungar - det tror jag inte. Han är bara en liten räddis - en liten Lilla Skutt. Kanske att Mio skulle fixa det också för man kan ställa hastigheten till snigelfart och det är verkligen snigelfart. Ni kanske skulle testa om ni har möjlighet någongång. Den styrs med joystick så man behöver inte vara stark alls. Bara kunna titta framåt och röra någon av händerna.



Som sagt - kul att se dig här inne. Jag brukar kika in hos dig (det vet du redan) och kolla alla roliga "Kal hatar Ada" och dessutom alla smarta hjälpmedel. Så bra att du har stenkoll!

2009-05-26 @ 22:36:06
Postat av: madeleine

Åh, det värmer mitt mammahjärta! Vad stolt du måste vara!

2009-05-27 @ 11:33:57
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Lena

Lyckotårar faller nedför min kind....!

2009-05-27 @ 20:17:13
Postat av: Mie själv

Lena - nerför min också! Idag hade han "uppkörning" för arbetsterapeuten och klarade varenda prov galant. Så bra att han tyckte att det var skrittråkigt....ursäkta mig arbetsterapeuten, men han ville hellre åka lite fram och tillbaka på stigar osv. Alltså tog vi en sväng där han fick visa vägen - mycket mysigt!

2009-05-27 @ 20:20:37
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0