Jag har köpt ett mordvapen!

Kunde inte låta bli att lägga ut den här bilden. Den hårt ansatta mormorn ser så himla engagerad ut i sandlådan....



Fast i ärlighetens namn kanske det inte är så upplyftande att gräva sand. Speciellt när man själv inte får plats i lådan utan får sitta på en kruka brevid! Hon var här idag och hjälpte mig plantera blommor. Ja, jag fick faktiskt hjälp att rensa jordgubbslandet också. De nyplanterade blommorna blev fina.



Men nåt jag MÅSTE visa är den här. Jag formligen AVSKYR getingar. Kommer de i närheten drar jag. Blir jag stucken får vi åka till sjukan direkt. De är så äckliga att jag inte finner ord. Såklart har jag lyckats plantera samma ovilja mot flygtyg hos Neo - inte meningen men jag rår inte för det. Skräcken sitter i ryggmärgen på nåt sätt - jag rår verkligen inte för det. Idag skrek Neo till "Ojdå" och kastade sig bakåt när han träffade en humla i blommorna han ville lukta på på hemvägen. Stackarn, han kan ju inte springa därifrån heller utan sitter där han sitter. Men vi sprang, både han och jag. Ja, jag vet att humlor inte är farliga men när ens barn slänger sig bakåt i en rullstol och skriker "Ojdå" - då springer man!

Det är därför med stoooor glädje jag har införskaffat följande mordvapen - en getingfälla som funkar och som inte är av glas som man kan slå sönder! Kolla:



Man häller cocacola eller nåt annat getingmums i den svarta skålen (plast) och skruvar på locket. Getinguslingarna sniffar sig fram till att de ska flyga in i hålet och DÅ - är de fast! De kan inte komma ut igen och därmed är de dödsdömda! Moohhhhaaahhhaaaaa  - jag hatar getingar och ser fram emot att få sätta upp den här! Lååångt bort från där jag sitter, så att de flyger dit istället. För säkerhetsskull köpte jag 2 stycken - på Plantagen. Vi kan ha en varsin, Neo och jag. Hålet, som getingarna ska in i, är för smalt för tjocka humlor så de kommer INTE att dö getingdöden där inne! Bra va?

Kommentarer
Postat av: marie

då är vi två jag avskyr getingar. tror mycket beror på att jag blev stucken många gånger när jag var lite!

2009-05-12 @ 19:49:19
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0