Jag ska genast ta ut foten ur klaveret!

Jag måst bara klargöra en sak och det är att jag är supernöjd med fröknarna på vårt dagis!! Inlägget "säg vad du heter" är bara en generell tanke - har inte att göra med att jag på något sätt har en endaste negativ synpunkt på våra fröknar alls. Tvärt om - de är faktiskt toppen hela bunten! Speciellt Neos egna. Tänkte om jag nu har klivit i nåt klaver igen - så ska jag genast ta ut foten!

Min grundtanke är bara hur vi - iallafall jag själv - behandlar våra barn på ett sätt som vi inte skulle behandla någon annan! Till exempel - fast det har jag slutat med sedan länge - när vi skall gå hem från någon och vi säger till barnen att de skall ge dem vi går ifrån en kram eller puss! Tänk att bli tillsagd att du måste pussa eller krama någon du inte alls vill krama.

Och sedan säger vi att de skall passa sig för främligar - ja, men dem pussar och kramar vi ju! Om jag var barn skulle jag fatta NOLL!

Alltså - JAG ÄR ETT STORT FAN AV VÅRA FRÖKNAR!!!!

Kommentarer
Postat av: marie

underbart att du känner så:D

2009-05-19 @ 20:55:42
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0