Lagrat på hårddisken för alltid...

Om jag tog Neo till sjukhuset och bad dem röntga hela ungen så tror jag att de skulle hitta en liten farbror på insidan! Idag när vi gick till dagis så fick han syn på lila mossflocks - en sorts "rabattkantsblomma". Nu vet jag inte om det finns ett sådant ord i det svenska språket, men om det inte fanns förut så finns det nu. Ni vet en sådan där blomma som liksom hänger över rabattkanter.

-"Mamma, titta vilka fina blommor" sa han och ville liksom att jag skulle lägga honom på marken så han kunde sniffa på dem.

Jag kände att jag inte hade så stor lust att lyfta upp honom ur rullstolen och lägga honom brevid rabatten. Folk kan ju se mig och undra varför han inte fick åka rullstol längre än så. Och kanske ringa någon som kom och tog Neo ifrån mig. Dessutom luktar mossflocks ingenting.

Så jag fick berätta att en del blommor är fina för att locka till sig bin men de luktar ingentig. Andra blommor måste lukta gott för att bina ska hitta dem men är kanske inte lika fina. Han tittade på mig som om jag var helt pantad. Tänkte att jag får väl ta det på en annan nivå.

-"MMmmmmmmm, vad gott blommar luktar tycker bina! MMmuuuuummmmms du vet. Bzzzz bzzzzz." och

-"ÅÅÅååååh, vilken fiiiiin blomma tycker bina, den måste vi äta. Mummmms - bzzzz bzzzz".

Han tittade fortfarande på mig som att jag inte hade alla hästar hemma så jag la ner hela projektet!

SEN när jag hämtade honom och vi gick hem passerade vi en hel hägg. Och en hägg luktar fantastiskt gott OCH är jättefin. Det kan ingen människa missa. DÅ kom det:

-"Titta mamma, en vacker blomma. Luktar gott också. Mums sa bina - bzzzz bzzzz". Sen tittade han på mig för att se om jag fattat vad han sa. Man vet ju aldrig - det har han lärt sig. Han kände att fick ta det på en lägre nivå åt mig direkt!
 
Vet inte vad allemansrätten säger men jag var ju bara tvungen att sno en blomma och ge honom! Allt lagras på den hårddisken tydligen - även fast jag ibland inte tror det.


Kommentarer
Postat av: marie

underbara unge<3

2009-05-08 @ 18:41:00
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Linda

HEHE ROLIG DU ÄR!

2009-05-08 @ 19:00:37
URL: http://www.nogg.se/tussis
Postat av: Ann-Katrin

Ja, man får tänka på vad man säger... Kan inte låta bli att fundera på vad han egentligen tänkte om sin kära mor... ;-)

Tack för en fin blogg, hittade hit idag, av en slump.

2009-05-10 @ 18:52:07
URL: http://annkatrinsdiskussion.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0