Jag och hundratusen andra....

Ibland skulle jag vilja ifrågasätta mitt omdömme - tror att jag gjort det förut. Känner igen meningen på nåt sätt... Idag var det dags igen för mig att fly fältet. Då bestämde jag att jag skulle julhandla till barnen - mitt inne i stan. Det var så länge sedan jag var i stan så jag ville verkligen dit.

Förutom jag var det säkert flera hundra tusen andra människor som kommit på samma ide. Det gjorde inget för det var riktigt befriande att se andra människor. Bara det gjorde att det var värt det. Dessvärre hittade jag inte en enda julis till barnen. Får åka annanstans för att hitta det jag söker.

För att göra färden riktigt flärdfull vågade vi oss in en sväng på NK för att se på alla hysteriskt shoppande föräldrar utan ekonomisk limit. En upplevelse det också. Sedan maskade vi oss hemåt.

Just nu sitter jag uppkrupen i Terapeutens soffa och smaskar i mig goda bollar av pepparkakstryffel - mums. Precis vad jag behövde kände jag.

Nästa gång jag bestämmer mig för att handla julisar till snuttisarna skall jag välja ett annat ställe. Nu har jag fått min dos av stadsatmosfär i stressig julhandel till fullo uppfylld. Nu räcker det garanterat till nästa år! Eller lite till kanske...

Här är iallafall en del av NK's julskyltning. Säga vad man vill men den är maffig!








Små konstverk utställda till allmänhetens beskådande. Ingen jul utan NK's skyltning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0