Vilken straffskala gäller om man stryper en läkare?

Igår, fredag, var vi på specialdagiset jag och Neo. Tror att jag skall döpa om det till Boot Camp! Snacka om att det tränas där. Varenda liten lek är utformad efter vad som behöver tränas. Barnen har ju inte en susning om att de tränar - de leker.

Hur som helst lyckades vi hitta en rullator som Neo testade. Tadaa - han kan visst gå! Inte felfritt. Inte helt kontrollerat men vad tusan - han tar sig fram för egen maskin! Allt som behövs är att han kan hänga på den i och med att han saknar armstyrkan samt att det sitter en bendelare som gör att han inte korsar benen.  Sen bär det av! Swosch...och inte bara några ynka steg utan i full sprutt tar han hela korridoren.

En sådan skall vi önska oss hem tror jag, för då kan vi träna så att han kan gå med den så pass bra att han kan sitta på en riktig stol i skolan. Så som han önskar. Delmål 1 är inom räckhåll redan nu, och vi har två år på oss att finslipa. Det här kommer att gå bra.

Jag skulle vilja ta den där doktorn som dömde ut Neo totalt och visa honom hur fel han hade. Han kanske skulle ta och vara på det här specialdagiset några veckor så skulle han lära sig något. Dels om CP skador - vilka fantastiska utvecklingsmöjligheter dessa barn har bara man tror på dem och låter dem träna. Dels om hur man värderar människoliv.

Hade jag vetat då vad jag vet idag hade mycket sorg och många tårar sparats! Hade jag vetat då vad jag vet idag hade jag förmodligen strypt en läkare. Någon som vet vad straffskalan är om man stryper en läkare som sågar ens nyfödda bäbis? Måste vara ganska överkomligt....

Nåja, här fuskar vi lite Neo och jag. Meningen var att han skulle hålla i burken med ena handen och måla med den andra men....vi samarbetade istället. Han tyckte det var så mysigt.

-"Vilka vackra färger" sa lilla farbror Neo och målade glatt vidare på sin "ljuslyckta"...




Kommentarer
Postat av: Nina

Tror nog det går under "Självförsvar" så det blir nog strafflindring!

Vilken kille! :) Lycka till med rollatorn, ojoj vad du får springa sen, för att hinna ifatt! :)

Kram Nina!

2009-11-29 @ 15:15:16
URL: http://nina-livetistort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0