Boken om Neo tar aldrig slut

För snart 4 år sedan satte jag ihop ett litet häfte med bilder och text. Ingen designad skapelse utan bara bilder av Neo och text av mig. Jag kallade häftet för "Boken om Neo" och lade upp det på neonatalen där vår resa började. Häftet visar lite om vår tid på neonatalen och lite efter det att vi kom hem. Neo var 8 - 9 månader tror jag. Vet att föräldrar som bor där desperat letar efter någon sorts fortsättning. Vad händer sen? Hur gick det för alla andra som har passerat den här avdelningen? Därför gjorde jag den.

Många gånger har jag tänkt att jag skall göra del 2. I ungefär samma format. Inte så avancerat. Just nu är det inte så avancerade häftet 102 sidor långt och inte en enda bild skymtar. En bok. Eller iallafall ett utkast. Det saknas ca 50 - 60 sidor och sedan är den komplett.

Titeln är redan klar. Den har alltid varit klar. Men jag har inget slutdatum för den. Jag lever och andas med den. Har den under huden. På något sätt är den som att ta av sig huden och vara riktigt naken - mitt på ett torg. Himelskafridenstorg. Finns ju mysigare torg att vara på tror jag.

Som ni säkert förstår är det ingen deckare. Jag tänker inte tala om titeln och jag har ingen aning om när jag kommer att kränga av mig min hud och våga stå naken på det förbannade torget. Men det är helt oundvikligt. Jag har påbörjat en mental resa och den har bara ett mål - en färdig bok.

Sedan får vi se om den bara blir klar, eller om den faktisk blir läst också. Eller ens utgiven. Det är en helt annan sak.

Boken om Neo tar aldrig slut - det bara är så.

Kommentarer
Postat av: madlar

Det är läskigt, pirrigt o galet obehagligt att ge ut sina tankar i bokformat. Men känslan....när boken ligger i din hand, med titel o omslag, med prasslande sidor....då är det värt varenda uns av ångest. Handlar mest om att släppa taget om Jante, att man faktiskt duger, att texten kan bära sig själv. Ser fram emot neos bok, hör av dig när är klar....eller ta med ett ex när du kommer o lunchar <3

2010-08-27 @ 08:15:47
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Madde

Säg bara till när du vill att jag ska läsa korr så kommer jag på en gång!

2010-08-27 @ 20:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0