- Är det här en toalett för bönder?

Nu har jag äntligen fått in bilderna i datorn från semestern. När jag tittar på dem ställer jag mig frågan varför man så många gånger planerar så avancerade semestrar. Det är ju dökorkat!

Man bokar värsta hotellet med Bamseklubb och hela paketet. Allt för att roa barnen - tror man. Besök på nöjesparker och andra mindre billiga ställen. Nu tusan hakar skall vi ha semester, och Gud i himlen vad vi skall uppleva saker! Kom igen ungar, ha kul för tusan!

Barnen skriker och gillar inte turkisk kebab. Det är för varmt i solen. Akta dig nu, så du inte trillar i poolen! Nej, inte röra den söta loppfyllda hunden. Usch, inte klappa skabbkatten. Va, har de inte övergångställen här? Men vad sa jag, fick man äta gröna skalbaggar? Tyvärr ungar, vi kan inte äta glassen för man blir så dålig i magen. Inte dricka vattnet i kranen! Jo men det är kul att stå i kö en halvtimme för att åka den här fantastiskt roliga berg-och-dalbanan i 18 sekunder! Va kissnödig? Jodå, bara kissa i hålet i marken där...

Efter en sådan semester behöver man ju vila upp sig!

Inför den här semestern var jag lite bekymrad över om jag skulle kunna hitta på någonting kul med barnen. Med facit i hand kommer jag aldrig mer oroa mig för det - jag tar bara och åker till Jämtland, hyr en fjällstuga och hälsar på närmaste traktor!



Här får Neo hjälp av sin kompis Charlie, Flugans äldste son, att sätta på sig hörselksydden - ifall den gamla traktorn skulle få för sig att starta trots att den saknade batteri...

Sedan bar det av! Ut på åkrarna och jobba.



Jordens gladaste unge i en gammal traktor!




Neo och bonden Daniel (Neos nya idol) blickar ut över nejden inför den stundande traktorturen. Det är allvarliga grejer det här.Om Neo fått välja skulle han ha flyttat in hos Daniel och åkt traktor varje dag i resten av sitt liv. Och jag tror banne mig att Daniel hade samma tanke...



Mika och James, Flugans lillplutt, fann varandra i fjällvärlden. Man skulle nästan kunna tro att de är syskon.



Man kan skjutsa passagerare också...så länge de håller sams!

Tröttnar man på det kan man lasta timmer, eller plocka bollar i en kärra som lutar - ett evighetsprojekt!

 

Eller så kan man stapla bilar med syrran. Neos "bäbis" har blivit ganska stor...




Det är inte utan att man blir sugen på ett litet torp i Jämtland...



...med det obligatoriska utedasset, som Neo hade lite funderingar över:

-"Är det här en toalett för bönder, eller?"...




Kommentarer
Postat av: Anna

Fantastiska bilder och lika fantastiska dagar!

Mer semester nästa sommar.

Puss o Kram

2010-08-27 @ 13:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0