Mytube

Två stora tårfyllda ögon kom till mig i köket i morse. Ingen gråt bara lite sniff. En rufsig liten nyvaken 2 årig tjej stod där.

-"Mamma, min mapp?"

Jag lyfte upp det lilla nystanet som hade håret åt alla håll. Nappjakt. Rotade runt i sängen. Borta. Tacka sjuttsingen för att nystanet var ledset!

Neo satt i soffan och kollade morgon TV. Han såg också nystanet. Då startade storebrorshjärtat som vill att hans lilla bäbis (som hon fortfarande är i hans ögon) inte skall vara ledsen.

-"Mamma, min napp ligger på bordet här. Jag behöver inte den. Hon kan ta den om hon vill..."

Nystanet fick den efterlängtade nappen och kröp ihop brevid sin bror.

-"Tack..." sa hon och kurade ihop sig brevid honom under filten.

Om jag ändå hade haft en kamera som filmat den här soffhörnan där de satt. Storebrorsan som värnar om sin lillasyster. Istället har jag filmen i mitt interna arkiv. På Mytube....




Kommentarer
Postat av: Madde

Godingen, han är så snäll. Jag blir alldeles varm i hjärtat! Jag trodde inte att hans napp skulle duga till lilltjejen.

2010-10-26 @ 22:03:00
Postat av: Anonym

Så himla fint hjärta. =)

2010-10-27 @ 13:06:02
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: StinaB

Så gulligt gjort av honom!

2010-10-27 @ 16:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0