Värsta affärsidén...

Kom att tänka på en sak. I sommras när vi skulle in på Skara Sommarland ville de ha ett intyg på att jag var ledsagare till Neo för att få en ledsagarbiljett = gå in utan kostnad. Ibland blir jag så förvånad. Det är förmodligen det här scenariot de vill undvika...

"Hm, undrar om jag inte skulle ta mig en sväng till Skara Sommarland. Vad kostar det att gå in där? VA?! 289 spänn! Aldrig i hela livet att jag pröjsar det för att bada. Vad hittar jag på nu, för bada ska jag ta mig tusan göra!Tänk, tänk, tänk...JA, nu kom jag på det. Jag snor nån som sitter i rullstol! Skitbra idé. Då får jag gå in gratis som ledsagare. Att ingen tänkt på det förut..."

De tittade ut genom luckan och frågade på fullt allvar om jag hade ett intyg på att jag var där med Neo. Vad trodde dom? Att han skulle gå in där själv? Att hans egentliga föräldrar lånat ut honom för en slant så att folk kan komma in gratis genom att visa upp honom? Eller att jag som sagt snott en unge i en knallgul elrullstol för att slippa betala? SÅ gärna vill nog ingen jag känner bada iallafall!

Fast vänta nu. Om vi sätter oss en vecka på parkeringen till Skara Sommarland. Hyr ut Neo för futtiga 100 spänn till varenda kotte som vill komma billigare undan. Rent tekniskt skulle vi kunna hyra ut honom, tja...säg 50 gånger under en dag. Men wao...det är ju 5 000 kronor rent rakt ner i fickan - per dag! Gånger 7 dagar....men shit....35 000 kronor. Jag skulle kunna tänka mig att ge honom ledigt lite kring lunch där så att han kunde gå och faktiskt bada lite. Allt som behövs är ju en liten skylt utanför bilen: TJÄNA 189 KR? - HYR RULLSTOLSBURET BARN, 100 KR!

Kära Skara Sommarland...Tänk för helsike, TÄNK! 
(jodå, vi fick komma in utan intyg efter att jag frågat om det räckte med att de frågade Neo om han kände mig...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0