Kortare huggorm

Men vad @£$[}}#[email protected]! Neo var nyss sjuk och nu är det dags igen. Han blir knallröd om kinderna, ögonen blossar, han orkar ingenting och fötterna blir ISKALLA. Det är ett säkert febertecken på honom. Ju kallare fötter desto högre temp. Har alltid varit så.

39 snygga grader har han. Minst. För min skittermometer är helt värdelös. Och så hatar han att ta medicin. Gråter och kräks frivilligt bara för att slippa. Men i valet mellan pest och kolera väljer han alltid att få medicinen i munnen. Suppar går bort. Tänk om någon kunde göra en medicin som smakar gott!

Vi har testat alla. Tro mig. Någon som har supertipset på hur man gör äcklig medicin god. Jag har försökt maskera det med saft, glass, morötter (han gillar det), godis, mutat, hotat, gullat, skrämt, skrikit, kramat....det enda som funkar är att säga att jag vet att det smakar huggorm men ormen blir kortare om vi tar den NU!

Tips emottages tacksamt!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Låter som om du har provat allt och det är bara Huggormen som gäller. Jag har i alla fall inga fler tips än de du redan har provat.

2011-09-28 @ 16:12:36
Postat av: Maria

Vi körde med chokladkartong ett tag. Mina barn är inte vana att få den typen av godis och när sonen hade en av alla sina öroninflammationer råkade vi ha en ask stående hemma. Den desperata mamman lovade att han skulle få välja en bit om man tog medicinen. Vad händer? Jo sonen tar sin medicin :) Detta blev därefter vår medicin och därmed blev chokladkartonger bannlysta som godis i övriga tillfällen, men det var en liten uppoffring att göra.

Lycka till/Maria

2011-09-28 @ 22:06:15
Postat av: Mie själv

Madde - ja, det kanske är lika bra att lägga ner...



Maria - eller kanske inte! Nu gillar han inte choklad men nåt skall jag nog komma på. Tack för tipset.=)

2011-09-30 @ 19:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0