Du, jag har en fråga till dig....

Nähä, det blir ingen botox imorgon. Febern hänger i, men vi var in till sjukhuset en snabbis idag och gjorde allt som behöver göras, så nu är det bara att köra när det dyker upp en tid.
 
Neo var i sitt ässe och körde "all in" med charmoffensiven. När sjukgymnasten var klar och alla mätningar färdiga fick vi klä på oss och gå hem. Ja, oss och oss - jag hade självklart kläderna på mig. Lite hyfs har jag ändå....
 
När vi är på väg därifrån frågar Neo mig vad gris heter på engelska. *Pig" svarar jag och han tittar på mig en stund och jag ser att det är nåt på gång i busblicken. Sjukgymnasten packar ihop sina prylar och skall precis passera oss när Neo säger till henne:
 
-"Du, jag har en fråga till dig"
 
-"Jaha?" säger hon och missar helt den pillemariska blicken
 
-"Om en gris går från Sverige till England - är den pigg då?"
 
Först står hon där handfallen och bara stirrar och sedan börjar hon asgarva! Själv står jag där med handen för munnen och skrattårarna hotar hoppa över kanten. Shit, den här ungen är helt obetalbar!
 
Innan vi hinner gå visar det sig att vi glömt att täffa läkaren. DET kan ju vara bra att göra så vi vänder tillbaka in i rummet igen. Doktorn, en hon, kommer in i rummet med en skitviktig min. Oj, nej en sån, hinner jag tänka. Hon inleder med att fråga om febern. Jag säger att han är inne på tredje dagen, men vi har inga andra symptom så jag vet inte vad det handlar om egentligen.
 
-"Det kan vara urinvägsinfektion" säger hon då
 
-"Ah" säger jag, "de har haft stopp i toaletterna på skolan och..."
 
Innan jag hinner avsluta säger läkaren
 
-"Men DET får man inte urinvängsinfektion av. Det har inget med det att göra"
 
Först blir jag helt paff, sedan inser jag att hon faktiskt inte skojar och då far fan i mig.
 
-"Nej, det förstår jag, men lyssna nu här. När det är stopp i toaletterna blir Neo rädd och vill inte gå. Det har resulterat i att han håller sig under väldigt långa perioder och DET kan ge grogrund för bakteriet, så jag vill väldigt gärna att vi testar för urinvägsinfektion"
 
Doktorn vaknar till liv och börjat fatta vad hon just gjorde...
 
-"Jaha, ja då kan vi ta en sticka då...."
 
-"Ja, tack, och jag är fullt medveten om att stopp i toaletterna INTE ger urinvägsinfektion..."
 
Och DÅ, istället för att gå i försvar, vilket jag hade väntat mig av den här donnan, gör hon en kovändning!
 
-"Nej, jag ber om ursäkt för att jag sa så. Det var klantigt av mig!"
 
Ett kort ögonblick möttes våra blickar i samförstånd och ögonblicket var förbi. I samma stund förflyttade jag uppfattning om henne från skitviktig till riktigt reko. Kan man be om ursäkt för sina klavertramp har man´en stark framgångsfaktor och växer massor i mina ögon.
 
Tystnaden bröts av en liten busig kille som kör fram till doktorn och säger:
 
-"Du, jag har en fråga till dig....."
 
När vi gick därifrån skrattade hela avdelningen, och jag hade varm bomull runt mammahjärtat. Jag måste ha gjort något helt fantastiskt för att ha fått den här underbara, knasiga ungen!
 
Pigg??
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Gokillen!

2013-02-05 @ 19:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0