Ett - noll till Neo!!!

Årets första trevande dagar har passerat. Inget speciellt har hänt förutom att Neo är helt uppslukad av Skylander Giants. Verkar vara ett ganska roligt spel med knasiga figurer i. Storebror Kevin hjälper till när banorna är för svåra.

Det har blivit lite mycket av den varan och Kevin har fått nog av Captain Frightbeard, Hothead och gänget. Då har Neo börjat byta strategi. Han är ju inte dum ungen.

Han tänker som så att om Kevin tycker att han är en hyvens kille och världens bästa lillebror, så är chansen större att han vill hjälpa honom. Eller kanske till och med erbjuder sig...

Blev så full i garv då Kevin trillade rakt i fällan när Neo plötsligen började ge honom komplimanger till höger och vänster under dagen.

-"Snygg jacka du har, Kevin!"

-"Du är min favoritbror, Kim är så himla busig!"

-"Vad bra du är på datorer!"

Ingen gång sa han "och förresten, kan du hjälpa mig?". Nä, han spelade vidare och ibland kom små kommentarer som "det är nog bäst att jag går och lägger mig för jag är så dålig på det här..." eller nåt liknande. Då vips kom Kevin och sa att "jag kan hjälpa dig"....

Nöjt leende satt den sluga lilla räven och tittade på medan storebror fixade de svåra banorna - för femtioelfte gången. Utan knot.

Målet uppnått! Allt medan Neo väser åt mig att sluta fnissa...

Ett - noll till Neo. Minst!!!


Kommentarer
Postat av: Madde

Så himla smart! :-D

2013-01-06 @ 12:21:42
Postat av: Maria

Vad skall detta sluta? Politiker eller slug journalist som lurar folk att prata mer än de vill?

2013-01-07 @ 18:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0