Sjung om studentens lyckliga dar....

Jag fick en liten överraskning förut - Milia tar studenten imorgon. Ja, det var ju ingen överraskning. Den bestod av att vi just fått veta att lokalen, som hon skulle ha sin studentmottagning i, har blivit översvämmad! Alltså har vi precis konstaterat att vi skall ha en studentmottagning HÄR hemma imorgon! Tjosan hejsan.....

Åh, vad roligt - nått nytt - det måste jag prova!!!!

Bara att sätta fart och fixa och dona. Största problemet är nog vart man gör av 35 släktingar? Jag har hittat sittplats för 27 personer - värre med bord. Varför har man så få bord? Om vi hade haft ordentligt med förråd kanske vi kunde ha haft extrabord och extrastolar där, men nu är vi 8 personer i den här familjen och vi bor på varenda millimeter. Inklusive förråden. Vi har ingen "walk-in-closet" till klädkammare. Det är snarare så att man riskerar att få någon attiralj i huvudet om man nu ger sig på att öppna klädkammardörren!

Likaså boden ute på tomten. Har ni försökt att klämma in ett gäng cyklar, gräsklippare, hjälpmedel och annat kul i en normalbod? OM ni någongång har problem med att få in saker skall ni ringa Nicke - han klämmer in ALLT i en minimal byggnad. Ordningssamt - njä, men inpackat iallafall.

Tur att det "bara" är släkten som kommer! Vågar inte tänka på hur det varit om hon kommit på att bjuda in varenda kotte vi känner - det räcker gott med 35 släktingar!!! Visste inte ens att de var många... Det är ju en släktgrej det här med studenten, så det är bara att gilla läget. På kvällen lär hon försvinna iväg med sina kompisar på något partaj. Tur att DEN festen inte är här!!! Nu hoppas jag bara att det blir sol och varmt, så att man kan vara både ute och inne!

Kom på en sak till - i och med att vi inte bor i skogen har vi inte så många björkar att sno grenar av till dekoration. Vågar ju inte ge mig på grannens björk - då blir jag väl fredlös här i området. Skottpengar på mig eller nåt!

Vi får se det här som en ren kompetensutveckling - i och med att vi under de kommande 3 åren kommer att ha en studentmottagning om året! Eller nej förresesten - Pinkan valde att byta utbildning och därför gick han om ett år. Det betyder att vi nästa år inte har någon student att ta hand om - för att isätllet året därpå ha två samtidigt! Stackars Ida...hon är sist ut - lagom till vi är helt slut och inte orkar mer DÅ skall hon ha sin studentmottagning. Ja ja - vi löser säkert det också!

Sjung om studentens lyckliga dár
Låtom oss fröjdas i ungdomens vår
Än klappar hjärtat med friska slag
Och den ljusnande framtid är vår
Inga sorger än
I våra sinnen bor
Hoppet är vår vän och vi dess löften tro
När vi knyta förbund i den lund
Där de härliga lagrarna gro
Där de härliga lagrarna gro...
HURRAAA......

Jösses, det är 22 år sedan jag själv sjöng den - halvpackad på ett lastbilsflak.....voine voine....vad har vi givit oss in på????


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad fint du skriver! Tack för taxiresan hem i lördags och tack för det grymma publikstödet, det var hur roligt som helst att ha både sina och andras nära och kära där. Hoppas att studentfirandet blev lyckat och att ni får det superhärligt på semestern!

2009-06-10 @ 20:24:39
Postat av: Linda

hehehe... kan inte låta bli o le när jag läser dina blogg inlägg... om det är du som ska fixa denna studentfest kan det inte bli mer än lyckat,, själv ska jag också på student fast på fredag.. hoppas verkligen vädret blir bra men verkar ju inte så lovande.. kraaam

2009-06-10 @ 21:13:59
URL: http://www.nogg.se/tussis
Postat av: Annika

Oj,22år sen? Men roligt hade vi!

2009-06-12 @ 08:35:36
Postat av: Mie själv

Apannipickapa - fatta...22 år sedan! Nu är jag gamal tant som säger - vart tog alla år vägen? Det fanns en tid när jag inte ens kunde säga att det var 22 år sedan för jag var inte ens 22, eller hade isåfall varit för liten för 22 år sedan för att minnas nåt. Det var då det! Nu kan jag till och med säga att det var 30 år sedan. Fy fan!

2009-06-12 @ 17:06:45
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0