Ungar ser andra saker

Flugans äldsta son, 3 år, tittade på bilden av Neo i rullstol och sa: "Vilken fin rullstol han har min kompis Neo". Det är så skönt med ungar, de ser helt andra saker än oss begränsade vuxna.

Som när min näst äldste son Kevin (idag 16 år - snart 17) var liten, typ 5 år. Då kom han hem och berättade att det fanns en till kille på gården som hette Kevin.

-"Jaha", sa jag, "vem är det av dem då"?

-"Det är den lockiga killen" sa han.

Jag tittade ut på gården och såg bara en liten ursöt, mycket mörkfärgad afrikansk liten pojke med värsta afrofrisyren....


Ungar ser andra saker, helt enkelt! Så befriande!

Kommentarer
Postat av: marie

ja visst är de barn ser på saker och ting helt annolunda jämfört med vuxna. fördomsfria och sååå kloka.Ända tills dom nångång får höra motsatsen...

2009-04-21 @ 21:36:00
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0