Vi måste vända på allting kom jag på

Låter ju hemskt men en praktisk sak med att ha ett barn som inte far runt som en gummisnodd är ju att allting kan stå precis där det ska. Man kan ha farliga saker framme och allting. Även knivar i lådorna osv.

Fram tills nu har vi haft ganska vassa saker i lådorna långt ner för Neo kan inte öppna dem. I lådorna högst upp har vi sånt som man kan leka med. Och varför högst upp undrar ni, eftersom han inte kan nå dit. Men det är just det han kan!

Neo har nämligen nåt som heter ståskal - en sorts kroppspjäxa - som gör att han kan stå och leka med saker. Till det här skalet hör en sorts vagn - en ståhipp. Den är, som ni säkert förstått redan, inte ett endaste dugg hipp, men ändå...det var det här med funktion ni vet. Ful som stryk men funktionell.

Denna ståhipp kan man höja till bänkskivehöjd (och lite till ändå om man vill) och då kan ungen stå och diska och plocka med bestick i lådorna och det älskar han! Eller rita, det är också roligt.



Men nu har det dykt upp ett problem - eller snarare en bulldozersyster. Och HON kan öppna lådor. Det betyder att vi måste 1. Flytta på alla knivar 2. Sätta spärrar på alla lådor. Vet ni hur jobbiga de här spärrarna är?. De är nämligen inte bara barnsäkra - de är även föräldrarsäkra. Eller iallafall Miesäkra. Jag hatar spärrar och blir helt galen! Tillsist sliter jag ut lådhelvetet (ursäkta språket) och tuggar fradga! Alltså är det bättre att flytta på vassa saker och ha spärrar på lådorna som jag inte behöver in i.

Aha, kom på en annan sak - JAG behöver inte in i lådorna så ofta för det är Nicke som lagar all mat. Phu - ett tag såg jag mig själv slitandes lådor kors och tvärs och då hade barnen lärt sig lite andra ord än "puss och kram" osv. Fast i bland måste jag ju laga mat, när Nicke är  borta. Äh, pizza har ingen dött av!

Fast det var ju det här med vägen till att bli en babe....ja, Nicke får helt enkelt hålla sig hemma så att jag inte behöver äta pizza och annat onyttigt. Med andra ord är det HANS fel om jag blir en barbamamma! Där har vi det....det är inte mitt fel helt enkelt. Ingenting är mitt fel! Guuuud så skönt!

Kommentarer
Postat av: Kadri

livet med småbarn... en riktig upplevelse det...

2009-04-28 @ 20:28:36
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: marie

så otroligt bra att de finns massa hjälpmedel!!

2009-04-29 @ 22:10:11
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0