Fattar ni? 5 METER!!!

Hur mycket är 5 meter? I vissa fall är det väldigt kort och i andra fall väldigt långt. Ingen skulle ju bli speciellt imponerad om man meddelade att man lyckats kasta diskus 5 meter! Men om man istället sa att man hade hoppat 5 meter rakt upp i luften utan ansats - ja då har det skett ett under....och det är precis vad som har hänt idag!

För ungefär 5 meter var sträckan som Neo gick själv och puttade en lära-gå-vagn framför sig med sin syster i! Han höll i sig helt själv. Jag höll i hans fötter för att han inte skulle korsa benen, men gick - det gjorde han för helt egen maskin!

Fattar ni!? 5 METER!!!

Sen blev han trött och ville att Mika skulle skjutsa honom istället. Inga problem. Hon ställde villigt upp. Och jag stod brevid och torkade en stolt tår i ögonvrån....5 meter....sniff....


Kommentarer
Postat av: Carro

Vilka fantastiska framsteg han gör Neo. O de är ju bara för goa mot varandra dina sötnosar.



Hoppas ni får en fortsatt bra vecka =)

2009-12-02 @ 21:08:50
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Tatl

Jag tycker den egna stolen verkar vara mer än inom räckhåll! :3



Och så vill jag faktiskt påpeka att jag är HELT oskyldig till Wäk-benämningen! Tror jag i alla fall.

2009-12-02 @ 21:32:09
URL: http://tatl.blogg.se/
Postat av: marie

men åå helt himla underbart<3

Sån kämpe både son och mor!!!

2009-12-02 @ 21:57:09
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Anna

Neo, vilken kille! Det kommer att bli bra för honom.

Han kommer att gå lagom till skolan, tusen spänn!



Tittar in då och då, även om jag är tidsoptimist och rätt värdelös på att bedöma vardagen så finns jag här i bakgrunden ändå:-)

Tusen styrkekramar till dig min fina vän!

Puss

Flugan

2009-12-03 @ 08:04:48
Postat av: Emilia

Va stolt jag blir över min älskade lillebror <3

2009-12-03 @ 13:39:15
Postat av: tina

Fantastiskt!



Jag gläder mig av hela hjärtat:)

Ingenting ÄR omöjligt.

det omöjliga tar bara lite längre tid.



Kram/Tina

2009-12-03 @ 20:51:30
Postat av: Madeleien

Kul, gamla minnen flaxar förbi mig! Dottern trampade på med Brio när hon var i samma ålder som Neo. För att den inte skulle rulla så fort ställde jag dit järngrytan. Funkar kanon som fartbroms ;)

2009-12-04 @ 09:25:23
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Imsa

Heja Neo!!! Vad härligt att komma så långt som 5 meter, nästa gång kanske han orkar/vågar gå ännu längre! Jag har sett på amerikanska bloggar små "rullatorer" men som man mer lutar sig bakåt på, dom har käppstöd fram och hjul bak. Kram!

2009-12-06 @ 17:56:41
URL: http://imsavimsa.blogspot.com
Postat av: Annika

Hurra! Vilken seger! Bra kämpat!!

2009-12-06 @ 18:19:44
Postat av: Mie själv

Ja, ta mig tusan - en seger! Tack för alla kommentarer!

2009-12-06 @ 21:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0