-Titta mamma, min Gotlandsbåt!

Flera gånger har jag klivit in i en leksaksaffär och tänkt att nu skall jag köpa en leksak som gör ungen riktigt glad. Letat mellan kilometer av hyllor och tillsist hittat något som jag tror kommer att locka fram riktigt glada ögon. I förbifarten greppar man nåt litet, tex en bil eller nåt, som extra liten sak bara så där. Vad blir ungen gladast av tror ni? Just det - den där lilla "förbifartsleksaken". Så typiskt!

Som när han fick Buzz Lightyear i julklapp. Vi tyckte att vi gjort ett kap och var övertygade om att han skulle bli helt till sig i trasorna. Vet ni vad han sa när han öppnade paketet?

-"Jag gillar Woody jag"....

Woody är den andra figuren i filmen Toy Story - den inte så tuffa lilla gubben. Såklart att Neo gillade den! Det hade jag ju kunnat klura ut med knäna om jag bara låtit bli att låta mig själv svepas iväg av nostalgivågen. Toy Story var ju sååå häftig när mina stora killar var små och de älskade Buzz Lightyear - iallafall Kevin som var Buzz i nästan ett helt år. Men inte Neo alltså - han gillade Woody. För tillfället för Buzz en tynande tillvaro på en hylla i Neos rum.

Idag var jag inne på Hemköp och lyckades få med mig en superenkel båt för 10 kronor. När han fick syn på den blev han förälskad och sa direkt

-"Mamma titta, min Gotlandsbåt!!"....

Jag skall aldrig mer gå in i en leksaksaffär och köpa nåt dyrt....


Kommentarer
Postat av: marie

haha nej barn blir så glada av det där lilla. Det behöver verkligen inte vara svindyra leksaker. som här hemma tex. Neo älskar snören han välger med stor säkerhet bort dyra leksaker bara han får fina snören;)

2009-07-04 @ 22:14:25
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0