De vill publicera min "myriadtext"!!!

Ibland drabbas jag av skapariver. Det liksom bara faller över mig. Ansätter min ande och jag kan inte stå emot - eller så kan jag det och då sker ingenting. En gång dock satte jag mig ned och bara producerade myriader av text i ett ämne som jag har och har haft många funderingar kring - att få barn!

Just i det ämnet finns det redan myriader av text - men ingen av alla texterna handlar om hur det  verkligen är att få barn! Det är fakta och åter fakta om allt det rent tekniska kring graviditeten och förlossningen, men sen då? Sen? När man kommer hem och det inte finns en enda bruksanvisning till det här lilla barnet. Det är ju den boken man vill ha! Den boken vill man läsa och förstå att man inte är helt dum i huvudet när man gör vad som helst för att den lilla älsklingen skall sova, eller inte sova, eller äta, eller inte äta och så vidare. Den boken bestämde jag mig för att skriva själv.

Den finns och den heter "Varför var det ingen som sa...". Ett problem bara - den finns endast på min dator! Men i ett ögonblick av utmaningslystnad skickade jag in själva ingressen till boken i krönikaform, till alltombarn.se. Det var i maj. Idag fick jag lite glädjefnatt när de kontaktade mig och talade om att de avser att publicera den på söndag!

Förstår ni?! De vill publicera en del av min idé - en del av min myriadtext! Jag blev så glad och så stolt i en enda röra och nu kan jag inte vänta tills det blir söndag....skit också, att det bara är fredag!

Kommentarer
Postat av: A

ÅH, GRATTIS Mie!!! Gud så roligt, nu väntar vi bara på själva "boken" då....



Längtar till på söndag nu jag oxå!



Kram

2009-07-24 @ 21:30:54
Postat av: Mie

Tack A, det är verkligen roligt! Helst av allt vill jag att någon kommer och säger



-"Varsågod, här har du en miljon. Vi trycker allt du skriver i resten av ditt liv!"



Då skulle jag kunna bara skriva hur mycket som helst i all evig tid. Vad tror du oddsen är på det? =))

2009-07-24 @ 22:49:39
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: A

Hmmm.... NÄR (inte OM) jag vinner MASSOR av miljoner så LOVAR jag att jag blir din sponsor, VI skulle erövra världen då!!!! (min värld=Sverige).

2009-07-25 @ 00:40:10
Postat av: Helena

Så otroligt bra krönika av dig i expressen!!! Helt klockrent om vad man borde få veta innan man får barn.

2009-07-26 @ 10:41:36
Postat av: Mie

Helena - tack snälla! Jag vet inte riktigt vilket ben jag skall stå på...

2009-07-26 @ 11:29:08
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Åh, vad kul! Visst är det lite läskigt oxå? Fortsätt skriv, fungerar kanon för själen;)

2009-08-03 @ 14:50:31
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Lena

Mie, jag är inte förvånad med tanke på hur bra du skriver här! : ) Grattis!

2009-08-06 @ 07:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0