När sover stjärnorna?

I Ditt ulliga huvud
Rör sig stora funderingar
Jag slutar aldrig att förundras
Förundras över Dina tankar

Dina ögon rör sig
Över sommarnattens himlavalv
Stjärnorna fångar Din Blick
Jag ser en fråga formas

Du tittar stilla på mig
Söker min blick
Mamma, var är solen?
Sover solen?

Tillsammans stannar vi upp
Tillsammans betraktar vi
Stjärnor som lyser stilla
Ensamna på himlen utan solen

Ser Du stjärnan, Mitt Barn?
Där, en liten prick i natten!
Ser Du den?
Där är flera stycken

Du tittar på stjärnorna
Jag betraktar Dig
Väntar på Dina tankar
Vet att de formas därinne

Dina ögon vänds mot mig
Mamma, när sover stjärnorna?
Och jag slutar aldrig förundras
Förundras över Dina tankar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0