- Åh var roligt - nåt nytt - det måste jag prova!!!

Ibland tycker jag att ungdomar i allmänhet är lite konservativa och våra i synnerhet. Jag menar i den aspekten att de inte vill att saker skall förändras. Även våra ungdomar omfattas alltså av den uppfattningen. Om vi nu alltid har ätit pannkakor med jordgubbssylt så skall vi för all evig framtid äta pannkakor med jordgubbssylt! Ve den som kommer och föreslår något annat - typ äpplemos eller så! Urr - hur vågar jag komma med en sådan styggelse!

Men nu skall här bli förändring - har jag bestämt. Vi börjar med Kevin - som tror att man dör av grönsaker bland annat! Det nya mantrat som skall förgylla och berika hans tillvaro samt chocka alla i hans närhet - lärare, kompisar, pappa och andra - är:

-"Men vad roligt - nått nytt - det måste jag prova!!!!", med ett hyperglatt tonfall.

Tillslut blir det den första naturliga reaktionen på alla nya situationer och också nya smaker. Ta tillexempel vårt besök på MAX hamburgare ikväll - han beställde originaldressing (att han ens hade dressing på beställningen höll på att chocka mig djupt) men istället fick han majonäs! Gud förbjude att han ens hade rört den hamburgaren förut - men idag började alltså Kevins nya liv med

-"Åh, vad roligt - nått nytt - det måste jag prova!!!", så han åt den faktiskt och upptäckte att det varken var dödligt eller ens skadligt! Vem vet, kanske kan han testa majonäs igen i en annan situation och bli en erfarenhet rikare?!

Jag kanske skall ringa akutmottagningarna på alla tänkbara sjukhus  i vår närhet så att de är beredda på att ta emot chockskadade människor - för Kevin hatar förändring och nu VET jag att det här mantrat har satt sig i huvudet på honom redan (mot hans vilja), så det kommer att bli många chocker för folk i hans omgivning - så till den milda grad att vi kanske måste ringa ambulans!

Testa mantrat själva får ni se så fort ni stöter på nåt som ni annars skulle ha svurit åt

-"Åh, vad roligt - nåt nytt - det måste jag prova!!!"...man får ett helt annat perspektiv...man kanske till och med fnissar åt sig själv en stund eller sin partner och bara DET kan ju vara nåt nytt! Funkar direkt alltså.....

-"Åh, vad roligt.....


Kommentarer
Postat av: Marita

Jag måste erkänna att jag är ganska dålig på att prova nya saker.. Jag försöker allt, om tillfälle ges, men "söker inte upp" nya upplevelser som man kanske borde.. Skapar inga egna tillfällen.. Men efter att ha läst det här inlägget så blir jag lite inspirerad. =)



Nova tackar så mycket..! Roligt att du kikar in hos oss ibland.. =) Jag får väl erkänna att vagnen inte var så gammal ändå då (har fått en del muttranden från vänner, å nu din kommentar..) Men jag tyckte den var gammal om man jämför med Novas vagn. Den är en -08:a ju.. Å mycket har ju hunnot hända på 40 liksom.. =P Men å andra sidan är ju "retro" inte så tokigt. =P



Hoppas att glassen är god! =) Å att ni har vädergudarna på er sida..!

2009-06-05 @ 09:53:47
URL: http://stjaernfall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0