3 sekunder är en evighet...

Måste bara berätta! Vår världens bästa sjukgymnast var hos oss idag - Karin. Ibland dyker hon upp här och förgyller våra eftermiddagar. Idag var det lite träning och mätningar av diverse armar och ben - vad de  kan och inte kan.

Då - idag, när vi så väl behövde någonting roligt - hände nåt som jag inte visste att han kunde riktigt. Jag har ju känt att när vi klär på och av så finns där en stadighet som inger hopp om en framtid till fots. När Karin sa att "nu skall vi se om du kan stå själv" så trodde jag att hon menade i hörnet - lutandes mot väggen - men hon menade mitt på golvet!

Och - ungen kunde stå! Inte mer än först 2 sekunder och sedan 3 - men fatta - han KAN stå själv! Vet inte vem som blev gladast - Karin eller jag! Neo tyckte också att det var roligt men minst lika läskigt. Det kan tyckas fjuttigt - men om man inte kunnat stå innan är 3 sekunder jääätte lääääänge....Ta tex att cykla enhjuling - kan man inte det så är 3 sekunder en evighet när man väl fixar det! Så kändes det!!!

Sedan har vi vunnit en landvinning till idag. Neo stod i skalet och diskade - blöta, skvätta, diska, slabb, slabb.

-"Mamma, jag är jätte kissnödig!"

Men shit - han sitter ju fast i skalet! Hoppas jag hinner, men jag insåg att jag inte skulle hinna. Så jag bara trixar lite med brallorna och fäller upp toaringen och ställer honom i skalet framför toan - och han kissar stående! Det var så roligt att han var tvungen att fnissa! Jättekul! Det hade han aldrig sett förut....

Kommentarer
Postat av: Tina

Nu rinner glädjetårarna igen...

WOOOOW!!!!Vilken kille!!!

2009-06-05 @ 20:49:11
Postat av: Mie själv

Eller hur - det bara händer saker här!

2009-06-05 @ 21:00:56
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: Toni

Heja Neo!!!

Vilken tur att just du har just din mamma!

Hon är bästigast i hela versum, eller hur?

Kramisar från låstas-farbror.

2009-06-05 @ 21:09:07
Postat av: marie

men åå va underbart! verkligen inte fjuttigt med 3 sek de är ju fantastiskt som helst! duktiga killen:D

ge han en bamse kram från oss!!!

2009-06-05 @ 21:11:22
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Emilia

Vilken duktig lillebror jag har, jag är så stolt!

2009-06-05 @ 21:11:59
URL: http://emiliaaes.blogg.se/
Postat av: Mie själv

Toni - tackar tackar! Jag kanske skulle göra en M.F.C (Mie Fan Club) fniss fniss. Sedan undrar jag bara vilka kriterier man måste uppfylla för att vara "riktig" farbror??? Om nu du är låtsasfarbror menar jag. 1. Ni är gifta 2. Nicke och Tina är riktiga syskon 3. Neo är Nickes barn 4. Alltså är du riktig farbror...eller har jag missat nåt???



Marie - bamsekramen levererad.



Milia - japp - bästas i hela världen liksom! Nu skall vi träna stå rakt upp och ner på golvet varje dag en liten skvätt. Vem vet, rätt vad det är kanske han bara står där hur länge som helst!

2009-06-05 @ 22:01:48
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: Linda

Hahha ni är goa ni två... gud vad duktig neo är då värsta kämpen ju.. stolt man blir!kraam

2009-06-06 @ 21:59:58
URL: http://www.nogg.se/tussis
Postat av: Lena

Heja Neo!

2009-06-09 @ 19:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0