Av hela mitt hjärta - TACK!!!

Idag fick vi en sådan där present som egentligen inte var någon present - men ändå blev det. Vi blev glada i hela kroppen för att det var några som hade lagt en  massa hjärta i sitt arbete. Faktiskt måste jag säga att det händer oss ganska ofta - att folk runt omkring oss lägger ner hela sin själ i saker de gör för oss - eller för Neo främst. Det gör mig så där innerligt glad som jag kan bli ibland när jag känner att det är någon som har Neos bästa i tankarna.

När vi kom till dagis i går visade det sig att de höll på att bygga en ramp där till Neos nya avdelning, så att han skall kunna komma upp för trappan. Faktiskt visste vi inte att det beslutet var taget så jag blev helt paff när jag såg att det dykt upp en ramp! Positivt överraskad. Det betyder att han kommer att kunna rulla rakt in på sin avdelning utan att passera halva huset via den andra rampen - toppen! Utan att vi bett om det! Så igår blev jag glad för DET.

Idag blev jag ännu gladare för det här



Snickarna som har byggt rampen till Neo frågade vad killen hette som skulle använda rampen - och sedan skrev de hans namn i betongen!!! Nu har Neo en helt egen ramp som kommer att finnas där i evinnerliga tider - "Neorampen". En ständig påminnelse om att det en gång gick en liten kille här som behövde rampen och som alla tyckte så mycket om att han fick sitt namn inristat i betongen! DET kallar jag att vara en i gänget...

Förstår ni hur glad jag blev - eller rörd faktiskt. Någon för oss helt okänd människa gjorde denna enkla och otroligt fina gest - rakt ur hjärtat! Det kallar jag omtanke och medmänsklighet. Om alla människor vore som den här snickaren - eller de här snickarnA - så funnes det inte en enda unge som vore olycklig - eller mammor och pappor heller för den delen. Med eller utan funktionshinder....

Av hela mitt hjärta- TACK!!!


Kommentarer
Postat av: Lena

UNDERBART! :-)

2009-06-23 @ 21:01:02
Postat av: Tina

Så stort!

Slår vad om att den som skrev i betongen sov väldigt gott efteråt!!!

2009-06-23 @ 21:09:12
Postat av: marie

men åå underbart. Finner inga ord så himla underbart<3

2009-06-23 @ 21:20:10
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Mie själv

Ja, det tror jag också! Måste sova som ett litet barn. Ibland bara händer sådana här saker och jag kunde inte ha blivit gladare om någon så givit mig en miljon. Då hade jag blivit skitglad förståss, men inte i hjärtat på samma sätt.



Det finns snälla människor!

2009-06-23 @ 22:56:53
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Kan slå vad om hur mycket som helst att snickaren har erfarenhet av denna speciella funkisvärld! Vilken underbar empati o jättekul för Neo :)

2009-06-24 @ 07:12:56
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: linda

härligt att det finns goa människor också.. den personen som gjorde det mår nog toppen n skulle jag gjort iallfall hoppas han läser dit inlägg någon gång...kraam

2009-06-24 @ 07:34:11
Postat av: Carola

Mie, jag blev så glad när jag fick höra det så jag fällde några glädje tårar. Nu är jag på banan igen och läser din blogg ofta, och det tänker jag fortsätta med.

2009-06-24 @ 08:28:17
Postat av: Dan Axman/ Hässelby-Vällingby Sdf

Kul att arbeta när det blir så här positiv respons :)

BjörnEntreprenad heter företaget som utförde arbetet och killen som kom på idén att gravera in Neos namn är Jocke :)

2009-06-24 @ 10:02:12
Postat av: jocke

jättekul att att ni blev nöjda med vårat jobb med rampen. ja tänkte väl att neo skulle bli glad å det gör mej glad. hälsa grabben å hoppas han får en skön sommar. pst, neo ,hallå, träffas vi så bjuder ja på glass men säg inte de till mamma. jocke å jimpan på björnentreprenad AB

2009-06-24 @ 17:29:35
Postat av: Tina

Jocke och Jimpan-Ni är såna toppenkillar!

Tänk om alla var som ni,då skulle det se bättre ut här bland oss människor...

2009-06-24 @ 21:15:18
Postat av: Mie själv

Dan, Björns Entreprenad och Jocke - det var en sådan waooo-grej det här med rampen att jag inte riktigt kan förklara! Dan - Björns Entreprenad FÅR ni INTE göra er av med och Jocke - återigen TACK! Nu i eftermiddag/kväll tog vi en promenad till dagis och Neo har åkt upp och ned för rampen 100 gånger. "Det är min ramp" sa han och for iväg...mmmmmm. GLAD. Tack!!!

2009-06-24 @ 22:22:41
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0