En svart, luddig varelse....

Imorgon är det dags igen - sjukhusdags. Vi skall åka "hem" enligt Neo. Njä, han vet att han bor här hemma i gula huset men han kallar sjukhuset för hemma ibland också. Jag tycker inte att det är lika trevligt som han tycker dock...

Magnetkameraundersökning står på menyn. Jag hoppas vid min Gud att den här hemska doktorn INTE är där - då bussar jag Nicke på honom. Imorgon är jag nämligen inte ensam - tack och lov. Just nu sitter jag och laddar mentalt. Känns sådär...

Det är läskigt och jag kan gå igenom en miljard olika scenarion som kan tänkas hända - inget av dem är bra. Undrar varför jag är sådan i de här lägena? Annars brukar jag skaka av mig det mesta och försöka se saker från den ljusa sidan men inte när det kommer till Neo och sövning. Sist gick det ju kalasbra när han fick botoxinjektionerna, så jag borde ju kunna vara lite positiv iallafall.

Men det smyger sig in en liten svart, luddig varelse som drar i alla de här orostrådarna så himla bra. Schas - bort - stick ditt lilla äckeltroll! Jag klarar mig bra utan dig - försvinn!

Önskar att jag hade ett sätt att ge mig själv positiv peppning. "Det går säkert bra skall du se" räcker liksom inte längre. Jag behöver något annat, mer övertygande och betryggande. Vad det nu kan vara.....

Kommentarer
Postat av: linda

du får tänka på att utvecklingen går framåt att det inte var för 50år sen neo skulle sövas eller att vi är ett fattigt land som kanske inte ens kan ge honom vård.. det är hemskt när barnen ska sövas och behöva genomlida men tänk vad de hade fått lida om vi inte hade sjukkvården.. härligt ni verkar ha haft det på gotland..kraaam

2009-06-24 @ 07:49:00
URL: http://www.nogg.se/tussis
Postat av: Tina

Mie- Be nu genast den där lurviga svarta saken att försvinna för gott!!!

Det kommer att funka,tro mig...

Jag är helt övertygad att det kommer att gå kanon i morgon.

Stor kram från häxan:)

2009-06-24 @ 20:59:22
Postat av: Mie själv

Tina - Jag tror att den lilla svarta lurviga kommer att vara med lite här och var. Kanske är den en del av tanken jag behöver tänka. Att ha tänkt det värsta gör liksom att jag är med på banan - om du förstår. Men visst - jag kan be den dra åt pepparn så får vi se om det funkar.



Linda - vi, sådana som du och jag, om några vet hur välutvecklad sjukvården är men det räcker inte. Jag är ändå orolig. Men jag är väldigt tacksam att jag bor i Sverige - annars hade jag inte haft någon Neo. Hemska tanke. Jo, vi hade det suveränt på Gotland. Dit skall jag igen.

2009-06-24 @ 23:20:22
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0