Hellre boka en kamel!

Jag fick en kommentar av en tjej, eller kille, angående de här knasiga sjukresorna vi hade i våras när vi skulle åka och simma. Personen i fråga arbetar som personlig assistent och de har, precis som vi, simträning på Astrid Lindgrens Barnsjukhus. De har dock haft fasta förbeställda resor som tydligen funkat (!) Kan inte låta bli att börja tänka på de här skitonsdagarna igen. Hade nästan glömt dem faktiskt!

Nu tänkte jag försöka mig på ett svar - alternativt reflektion - i anslutning till kommentaren. Jag har fått informationen om att vi måste vara färdtjänsanslutna för att kunna boka fasta resor. Det är tydligen skillnad på sjukresor och färdtjänst?! Rätt eller fel vet jag inte, men det kan absolut vara värt ett försök till nästa gång.

Då är ju bara frågan - om de gör fel på första resan - typ ger resan till ett bolag som inte har bilbarnstolar vilket de tyvärr har gjort - ja, då kanske de gör samma fel varje gång liksom! Då måste man ju oroa sig ännu mer. I och för sig vore det kanske ingen skillnad från idag. Nu är det olika fel hela tiden. Om vi gjorde som personen sa, så är det iallafall ett och samma fel varje gång! Då slipper vi ju överraskningar. Kanske en  vinst, vad vet jag?!

Fast det är ju värre om felet består i att de helt enkelt inte skickade någon bil alls - för det innebär ju att det aldrig kommer att komma någon bil! Varken dit eller hem - och det gör ju heller inget för jag kom ju inte dit utan bil och därför behöver jag heller inte komma hem! För där är jag ju redan...

Det är då jag ringer för att klaga och de undrar om jag vill att de skall avboka resan tillbaka från det ställe jag inte kommit till för de inte skickade en taxi i första stället!

Gud så skönt att vi inte behöver åka de här knasiga sjukresorna längre - man bli ju helt konfys!!! Vi får se hur vi gör till hösten. Just nu känner jag att jag hellre skulle boka en kamel - det verkar säkrare!

Kommentarer
Postat av: Anette Lundström

Herre gud, kan det bli rörigare. Är det inte så dessutom att färdtjänst har sitt kontor i Estland. Har bokat färdtjänstresor flera ggr åt patienter på jobbet och kommer då till någon person som gått snabbkurs i svenska.

Mie, tack för mailet. Ska nu stressa mindre med O:s toabesök.

Kram Anette

2009-06-04 @ 12:17:23
Postat av: Anonym

Alltså det har inte funkat för oss varje gång heller. Ofta får vi vänta minst 20-30 min på försenad färdtjänst hemresan (tur det iaf så vi inte missar simningen), har även hänt att dom kommit mycket tidigare så har vi inte varit klara (måste ju hinna med mellis innan hemfärd)Men jag vet inte om det är samma företag som har färdtjänst/sjukresor.



Får uppfattningen av att Neo går i en simmgrupp? Barnet jag jobbar med går inte i en grupp utan vi simmnar själva, så det kanske är olika typer av resor då...?



Vi har iaf gjort så att i början på terminen beställde tur/retur resa för dom dagarna vi ska till ALB



2009-06-05 @ 00:53:38
Postat av: Anonym

Nja lite krångel har det varit med dessa fasta förbeställda resor oxå men inte alls som Neos resor.

Kan Neo endast åka färdtjänst? Kanske är enklare & inte lika mycket strul...? Hoppas det löser sig så du slipper lägga ner energi på det & att Neo får ha det mysigt & skönt i badet:) Ha det bra så kanske vi ses i badet...

2009-06-05 @ 01:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0