-Jag kan ordna det själv...

Ytterligare en varm dag i full sommarskrud och sol! Det är så mysigt. Jag säger som Neo

-"Jag gillar varm sol".

Varm sol är mycket trevligare än kall sol - om man nu får välja menar jag.

När det är varm sol kan man tänkas behöva svalka sig lite. Idag när jag lämnade Neo på dagis tog fröknarna fram en vattenspridare. En sådan fungerar  ungefär som flugpapper på barn! Vips så var de där allihopa...förutom Neo för han gillar faktiskt inte kallt vatten. Men vem vet - han kanske vågar sig på det imorgon om det är lika varmt.

Wall-E klarar dropparna uppifrån - det är värre med sitsen, men den kan man ju plasta in och sen är det bara att köra! Neo lär ju bli dyblöt men det är väl det som är tanken ändå...

Lite senare under dagen hade de tagit fram en vattenrutschkana berättade de när jag hämtade honom. En sådan som man lägger på marken och häller vatten i och sen är det bara att åka. DEN ville Neo åka - problemet är ju bara att han inte kan åka den själv.

Han satt där i sandlådan och sa

-"Jag vill också åka den där"...

-"Jag vet inte riktigt hur jag skall ordna det" svarade fröken

Efter ett antal gånger så sa han tillsist

-"Jag kan ordna det själv".....lilla gubben.

När ett litet barn, som vet att han inte kan det där själv, säger så inser man att han verkligen verkligen vill åka den där prylen - sagt och gjort. Neos ena assistent (de är två som delar på honom...) sliter av sig kläderna - drar på sig ett par extrabrallor som hon har och åker vattenrutschkana med ungen!!!



Nu kan man tro att han skulle bli så glad att han kissade på sig - men det blev han inte! Han ville inte åka en enda gång till efter det....men han fick iallafall känna på hur det var att åka vattenrutschkana som de andra barnen! Han fick känna känslan av att fara ner för kullen i iskallt vatten. Glädjen i att få göra samma sak - bara det är värt hur mycket som helst!

Snart vet jag inte vart jag skall göra av all mammaglädje den här veckan - sådant här gör ju att jag får gå hem och gråta en skvätt över hur snälla de är med Neo. Vad gjorde vi utan er - jag är så tacksam att ni gör sådana här saker med honom! Ger honom möjlighet att få vara så vanlig det bara går...

Emma (Neos ena assistent) - tack snälla du för att du var så knasig  och kreativ och gjorde dig allt det besväret för Neos skull. Kunde jag skulle jag återgälda det direkt - jag vet bara inte hur...JAG blev iallafall så glad att jag nästan kissade på mig!!!

Kommentarer
Postat av: marie

Underbar assistent! härligt att veta att neo är omringad av fantatska männikor<3

2009-06-26 @ 11:19:06
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0