Lilla snigel, akta dig!

Min tvättmaskin tycker jag synd om! Den går hela tiden. Visst, vi är många men den här går verkligen hela tiden! Vad är det jag tvättar då kan man undra? Jo, Neokläder. Samma kläder hela tiden känns det som. Det vill till att det är tåliga grejor! Att åla på ett golv dag ut och dag in sliter kläder nåt enormt. För att inte tala om att åka rullstol! Nederdelen av ärmen är konstant smutsig och sliten. Kolla in den här faktiskt nytvättade tröjan! Tycker ni att den ser nytvättad ut? Precis - den är inte speciellt ren! Och den har bara gått fram och tillbaka till dagis idag. Kul - jätte kul. Den här är faktiskt förhållandevis ganska ren för idag regnar det inte....dessutom är det sopat ute.....det är heller inte snömodd och annat kul. Maskar och sniglar är roliga också!

Jag skulle behöva en grop med pengar för alla plagg jag måste köpa dubbelt av, eller nåt som håller för ALLT. Samt någon som vill ge mig tvätt - och sköljmedel för en livstid!

Neo kör ju bara med ena handen så den andra ärmen är oftast ganska OK. Iallafall i jämförelse. En annan kul sak med Neo är att han hatar att bli smutsig om händerna! Hur tror ni det går när man ska köra rullstol? Sådär va!? En sån här dag blir han bara "normalskitig" men ni kan ju tänka er efter regn när det kryllar av daggmaskar och sniglar.....urk.

I början aktade jag varenda snigel och mask noga - men försök att vara sniglarnas och maskarnas räddare med en barnvagn OCH en rullstol i vardera handen! Det går bara inte. Lilla snigel...akta dig!

Nån som har nåt tips???



Kommentarer
Postat av: Jennie

Finns det inte nå bra handskar man kan använda? T ex cross hanskar eller något, så de endå inte blir för varmt, och han slipper bli smutsig :)

2009-05-14 @ 10:07:11
URL: http://jenlon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0