Jag är i fel bransch!

Det är en sån skillnad när solen tittar fram! Plötsligt ser man att det faktiskt bor folk i området. Var tusan har alla hållit hus resten av året? Antagligen på samma ställe som jag själv - hemma och inne. Fast de hemma hos sig då förståss.

Igår hade vi cykelpremiär för hela familjen. Mika har liksom varit för liten och vädret har inte tillåtit cykling. Men nu var det alltså dags! Ett problem bara - vi hade bara EN cykelsits. Just det problemet var inte speciellt svårt att lösa! Det var bara att kasta sig iväg till Babyland. Ni vet, det där billiga stället......Tur att det finns småbarnsföräldrar för det är vi som ser till att konsumtionen inte stannar av! 

När Neo var liten och vi skulle cykla så var vi tvugna att hitta en stol som gick att luta rejält, eftersom han inte satt så bra. Jodå, det fanns och den var cool - HAMAX Siesta. Den går att luta så pass mycket att barnet inte "tappar huvudet" framåt om och när det somnar. Ursmart! Dessutom kan man göra det med en hand under färd! Den har också en sele som man inte behöver trä över barnets huvud utan man knäpper liksom fast ungen som i en bilbarnstol. Äntligen någon som tänkt till! Att dra en sele över Neo´s huvud är inte att tänka på. För att man skall fixa det utan att tappa cykeln (och ungen) i backen, måste han (och du själv) ha total balans och så är inte fallet.

Nu var vi ju inte tvugna att ha en som lutar för nu kan Neo sitta ordentligt. Vi tänkte oss att köpa en ny till Neo, så fick Mika ta den gamla. Swisch så for vi iväg. Glada i hågen kommer vi in i affären och ser ett helt gäng cykelstolar. Bara att välja! MEN då är det så - förståss - att det är BARA den här HAMAX Siesta som har den här selen som man inte behöver dra över huvudet! Och den är såklart dyrast!

Då undrar jag bara - OM man nu har en lösning som man är marknadsunik med (jag tror att de är det), skulle man då inte kunna tänka sig att använda den här selen i alla sina stolar och då kanske ta lite mer betalt för dessa än konkurrenternas? Istället för att bara ha EN svindyr stol? Så skulle iallafall jag tänka. Ja, kanske skulle jag ha en budgetstol som inte hade den här selen, men resten skulle definitivt ha den. Vips skulle alla konkurrenter ha ett problem och jag ha massor av kunder! Jag kanske inte skulle sälja den dyraste stolen så frekvent, men jag skulle sälja flera stolar. Som det är nu kan du ju välja vilken leverantör du vill. Samma sak liksom.

Men nepp - den här selen finns som sagt bara i stolen som går att luta, och eftersom jag måste ha en sån sele så blev det till att köpa en till Siesta stol - helt i onödan egentligen för funktionen behöver vi ju inte längre. Och naturligtvis var den gratis - kanske inte! 1100 spänn. Vi var INTE lika glada i hågen när vi åkte därifrån. Nu ska här cyklas för att få valuta för pengarna!

Som sagt - jag är i fel bransch....

Här sitter iallafall Neo och väntar på att få cykla. Det blev en urmysig tripp och tur var väl det!


Kommentarer
Postat av: marie

verkar vara en bra stol, vad kostar den? har funderingar på att köpa en till neo så man kan ta mysa cykelturer till skärgården. fast de kanske går lika bra med en vanliga stol?

2009-05-02 @ 22:21:33
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0