50% av 2 taxi = vinst varje gång?

Idag tänker jag förvåna er med att INTE berätta om att det INTE kom någon taxi - för jag har helt enkelt inte beställt någon! Det blev ingen avslutning för Neo. Nu kom jag på också att jag inte talade om att vi inte skulle komma - hoppsan. Ja ja, de lär väl ha märkt att vi inte var där. Eller kanske inte eftersom vi missat ett par gånger på grund av taxistrulet så att de kanske har glömt att vi var en del av gruppen!

Blev lite paff igår när det kom ett brev (!) från färdtjänsten som tackar för mitt brev (!)....vilket brev undrar jag? Jag har ju bara pratat med dem på avvikelsen per telefon ett antal gånger. Fattar ingenting. Men hur som haver skriver de i brevet att chauffören inte fullföljt sitt uppdrag och att de beklagar det inträffade. Men OJ....det var ju gentilt! Direkt började jag undra var de andra 22 breven är, som jag inte skickat men som ändå borde få svar eftersom det här brevet, som jag heller inte skickat , fick ett svar!

Nä, nu ska jag inte vara sådan - det är ju bra att det här brevet kom. Då har de iallafall fattat att de gjort fel EN gång av alla. Bara det! För att illustrera lite (mentalt) hur dåligt de sköter sitt uppdrag så kan jag berätta att varje resa kostar 140 kronor - enkel - och när man kommit upp i 1400 kronor faller det ut ett högkostnadsskydd och man betalar inget mer. I mars var det 4 onsdagar. Det motsvarar 8 resor á 140 kronor. Igår fick jag, förutom brevet, också en räkning - för 4 resor- borde ha varit 8. De har alltså schabblat bort 4 av dess 8 resor! 50% uppfyllnadsgrad. Det innebär att jag borde ha beställt 2 taxibilar varje gång för OM de fixar hälften så hade vi kommit dit med hälften av alla taxibilar - dvs vinst varje gång!

Förutom att vi blir förbannade, ledsna och upprörda så måste deras ekonomi se allt annat än bra ut. Ponera att alla som drabbas av deras schabbel DESSUTOM skulle skicka in ett ordinarie taxikvitto som taxibolaget får stå för - den ekvationen går inte ihop. Först missar de sina 140 kronor och sen får DE betala ca 400 kronor - det blir en miss på 540 kronor/ resa. Gångra det med 2! Och sen kan vi gångra det med hur många gånger de missköter sig om dagen! Det lär ju inte bara vara en gång liksom....OM de nu fullständigt skiter i att ta hand om kunderna så borde de ju ändå tycka att det är lite jobbigt med alla straff de får - den bristande ekonomin borde få vilket bolag som helst att skärpa sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0